آغاز عملیات اجرایی قطعه دوم طرح تعریض و بهسازی محور خوی  قطور  رازی

آغاز عملیات اجرایی قطعه دوم طرح تعریض و بهسازی محور خوی قطور رازی


قطعه۲ این پروژه ۲۹ کیلومتر طول دارد که برای اجرای آن ۵۴۸ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

کدخدازاده، معاون ساخت و توسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در این مراسم گفت: هر چند طول این جاده ۶۷ کیلومتر است اما از لحاظ اهمیت بالغ بر ۶۷۰ کیلومتر برای کشور اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل ونقل در پایانه‌های مرزی به‌عنوان بسترهای حیاتی برای ارتقای مبادلات تجاری و رشد صنعت گردشگری از اولویت برنامه های کاری دولت تدبیر و امید به‌شمار می‌رود، گفت:آذربایجان‌غربی با دارابودن پنج پایانه مرزی مخزنی از ظرفیت های نهفته برای رشد شاخص‌های اقتصادی شمال‌غرب کشور محسوب می شود.

پایانه مرزی رازی در۷۵کیلومتری شهر خوی، یکی از پرترددترین گذرگاه‌های زمینی و نزدیک‌ترین دروازه ارتباطی ایران اسلامی با اروپا است که نگاه‌ها به ظرفیت‌های پایانه مرزی رازی در چند سال گذشته تغییر یافته و تردد بیش از ۸۰۰هزار نفر مسافر در سال گذشته نشان‌دهنده فرصت طلایی این گذرگاه برای رشد صنعت گردشگری است.
آغاز عملیات اجرایی بهسازی قطعه دوم راه اصلی خوی ‌-قطور-رازی به طول ۲۹ کیلومتر در جریان سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌غربی، نویدبخش ارتقای شاخص‌های ایمنی در مسیر دسترسی به پایانه مرزی رازی است. لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات