آمادگی شورا برای تصویب طرح و لایحه در جهت حل مشکلات عمومی مطرح شده ...

رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایهگذاری و مشارکتهای شورای شهر مشهد گفت: ما در شورای شهر و همچنین مدیران شهرداری این آمادگی را داریم تا برای حل مشکلات عمومی مطرح شده توسط شهروندان در مرکز ۱۳۷، طرح و لایحه ارائه داده و آنها را بررسی و تصویب نماییم.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شهرداری مشهد، احمد نوروزی که در چهارمین هفته از اجرای طرح «چهارشنبههای پاسخگویی» در مرکز ارتباطات مردمی «۱۳۷» شهرداری، پاسخگوی تماسهای مردمی شهروندان بود، در مورد اهمیت وجود این مرکز و حضور مسئولان برای پاسخگویی به تماسهای مردمی در این مرکز اظهار داشت: ارتباط مستقیم با مردم چه به صورت ملاقات مردمی و چه به صورت حضور در مرکز ۱۳۷ و پاسخ به تماسهای شهروندان از اهمیت بالایی برخوردار است البته باید توجه داشت روش دوم از بازدهی بالاتری نسبت به ملاقات مردمی برخوردار است زیرا در ملاقات عمومی، وقت بیشتری صرف شده و به مسائل و مشکلات جامعه هدف کوچکتری پرداخته میشود در صورتی که در این مرکز، همه موضوعات شهر از همه نقاط، توسط مردم مطرح میشود و مدیران میتوانند آنها را دستهبندی و پیگیری نمایند.
وی افزود: این ارتباط باعث میشود تا ما نمایندگان مردم در شورای شهر و هم مدیران شهری، بهتر با موضوعات و مسائل شهر اشنا شویم و توضیحات لازم در مورد مشکلات را از زبان مردم محلات مختلف شهر که با این مشکلات دست و پنجه نرم میکنند بشنویم.
نوروزی تصریح کرد: اگر این موضوعات و مسائل مطرح شده توسط مردم در تماس با مرکز ۱۳۷، پیگیری شود که باید نیز این کار صورت گیرد، این ارتباط مستقیم و همینطور نظارت اعضای شورا، نقش بسزایی در حل بهتر مشکلات شهروندان خواهد داشت.
وی خاطرنشان ساخت: تکنولوژی روز باعث تفاوت در روابط میشود، امروزه شبکههای اجتماعی و فضای مجازی، باعث ایجاد تحول و سادگی در ایجاد ارتباطات میان افراد شده است و خدماترسانی را نیز آسانتر کرده است، طبیعتا مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری مشهد هم یکی از این مراکزی است که میتواند با امکاناتی که دارد و با استفاده از تکنولوژیهای نوین، کانال ارتباطی میان مردم و مدیران باشد.
***مشکلات عمومی شهروندان در اولویت پیگیری و پاسخگویی قرار گیرد
رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایهگذاری و مشارکتهای شورای شهر مشهد گفت: انتظار ما از این مرکز این است که با سعه صدر، مسائل و مشکلات مردم را شنیده و آنها را دستهبندی موضوعی نماید و سپس با اولویتبندی بر اساس تعداد و فراوانی، به پیگیری از مراجع مربوطه در مدیریت شهری برای حل این مسائل و پاسخگویی به شهروندان در اسرع وقت بپردازد.
نوروزی افزود: طبیعتا، گاهی تماسهای شهروندان با مرکز ۱۳۷، مربوط به مشکلات شخصی آنها میباشد که این دسته از مشکلات نیز نیاز به رسیدگی و حل دارد اما آن بخش از تماسهای شهروندان که موضوعی عمومی با دربرگیری یک محله، منطقه یا حتی شهر را شامل میشود باید در اولویت پیگیری قرار گیرد.
وی اذعان داشت: ما نیز در شورای شهر مشهد و همچنین مدیران شهرداری این آمادگی را داریم تا برای حل مشکلات و مسائل عمومی مطرح شده توسط شهروندان با مرکز ۱۳۷، طرح و لایحه تنظیم نموده و با تصویب آن در شورای شهر، موضوعات را تعیین تکلیف نماییم.
نوروزی ادامه داد: باید تماسهای وارده به مرکز ۱۳۷ در بازههای زمانی چند ماهه، جمعبندی و پیگیری شود و نباید تنها به پاسخگویی یک مدیر در یک روز به تماسهای مردمی در این مرکز اکتفا نمود. مرکز ۱۳۷ باید آن دسته از تماسهایی که جنبه عمومی داشته و به آنها پاسخ نادرست و یا ناکافی داده شده است را جمعآوری و به شورای شهر ارائه دهد تا ما در شورا پیگیر پاسخدهی مدیران مربوطه به این موضوعات و حل مشکل باشیم.
احمد پورمفردی
نظرات