اولین نشست هم اندیشی محیط زیست با ائمه جمعه، دانشگاهیان و فرهیختگان با محوریت مدیریت بحران منابع آب و گردو غبار در منطقه سیستان

وحید پورمردان مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: مشکلات زیست محیطی امروز و فردای منطقه سیستان باید عالمانه حل شود، زیرا مواجهه غیرعلمی و غیرمدبرانه با مشکلات موجب پیچیده و افزون شدن آنها خواهد شد. در حقیقت محیط زیست یک حوزه فرابخشی است و فقط متعلق به سازمان محیط زیست نیست؛ بلکه همه صاحب نظران و مردم باید در حل این مشکلات و معضلات در کنار هم حرکت کنند.

وحید پورمردان افزود: در همین راستا اولین نشست هم اندیشی ائمه جمعه و جماعات و فرهیختگان دانشگاهی با محوریت بررسی کمبود منابع آبی و گرد و غبار منطقه سیستان با حضور ائمه جمعه و جمات شهرهای حوزه سیستان، اعضای هیئت علمی دانشگاهها، مسئولین ادارات ذیربط، فرهیختگان، صاحب نظران و نمایندگان سازمان های مردم نهاد در سالن جلسات اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زابل برگزار شد.

وی بیان داشت: تریبون نماز جمعه و ائمه جماعات یک پتانسیل برای سازمان حفاظت محیط زیست هستند و می بایست از این توان در راستای هم افزایی و آموزش اقشار مختلف بهره برد. یکی از مهمترین اهداف برگزاری این نشست، دستیابی به یک برنامه جامع در خصوص کاهش معضلات زیست محیطی که گریبان گیر مردم این منطقه شده است می باشد. ما تلاش داریم تا با اخذ نقطه نظرات مسئولین، صاحب نظران، دانشگاهیان و سازمان های مردم نهاد در پایان این نشست ها بتوانیم یک برنامه علمی و قابل اجرا در راستای مدیریت صحیح منابع موجود و کاهش پدیده گرد و غبار در سیستان را با همراهی و همکاری ارگانهای ذیربط اجرایی نماییم .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات