ارائه تسهیلات و تخفیفات ویژه شهرداری قم در پرداخت عوارض ساختمانی و بهاء خدمات

ارائه تسهیلات و تخفیفات ویژه شهرداری قم در پرداخت عوارض ساختمانی و بهاء خدمات

به گزارش شهرنیوز؛ سید مرتضی حسام‌نژاد با اشاره به تصویب لایحه ارائه تسهیلات و تخفیفات ویژه شهرداری قم در پرداخت عوارض و بهاء خدمات در شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: در سال جاری طی لایحه‌ای که به منظور پرداخت عوارض و بهاء خدمات مودیان شهرداری قم به تصویب رسیده است، در ۲ مرحله اقدام به ارائه این تسهیلات و تخفیفات صورت خواهد گرفت.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم در خصوص زمان‌بندی اجرای این طرح گفت: مرحله اول این تسهیلات از چهارم آذر ماه همزمان با سالروز  ولادت با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) آغاز شده و تا ۱۹ دی مصادف با سالروز قیام مردم قم ادامه دارد.
وی با اعلام میزان تسهیلات ارائه شده در این مرحله اعلام کرد: شهروندان در صورت پرداخت نقدی و یکجای عوارض و بهای خدمات از ۲۵ درصد کاهش عوارض بهره‌مند می‌گردند و یا در صورت پرداخت اقساطی به صورت ۳۰% نقد و الباقی طی ۸ قسط، مشمول ۱۵ درصد کاهش عوارض و بهاء خدمات خواهند شد.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم خاطرنشان کرد: مرحله دوم تخفیف‌های شهرداری از ۲۰ دی تا ۲۲ بهمن خواهد بود که در صورت پرداخت نقدی و یکجای عوارض و بهای خدمات از ۲۰ درصد تخفیف در پرداخت عوارض و بهاء خدمات بهره‌مند خواهند شد.
حسام‌نژاد ادامه داد: در این مرحله نیز برای پرداخت اقساطی  شهروندان به صورت ۳۰% نقد و الباقی طی ۸ قسط، مشمول ۱۰ درصد کاهش عوارض و بهاء خدمات خواهند شد.
وی خاطر نشان کرد: در روش پرداخت اقساطی، در صورت عدم تسویه اقساط و پاس نشدن چک‌ها، تخفیفات ارائه شده نسبت به مانده بدهی کاهش عوارض ملغی و کان‌لم‌یکن تلقی خواهد شد.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم در خصوص جرایم ماده ۱۰۰ نیز گفت: در سال جاری جرایم ماده ۱۰۰ شامل تخفیف و ارائه تسهیلات نخواهد شد؛ لیکن امکان تقسیط این جرایم وجود دارد.
حسام‌نژاد یاد آور شد: با پرداخت عوارض تهیه و ایجاد زیرساخت‌های شهری شکل گرفته و با دریافت این مبالغ از شهروندان، شرایط لازم برای ارائه بهتر خدمات در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری تامین می‌شود که از جمله آن می‌توان به آسفالت معابر، جمع‌آوری پسماندها، ایجاد و نگهداری فضای سبز و توسعه و احداث خیابان‌ها اشاره کرد.



لینک اصل خبر در سایت شهرداری قم

    منبع خبر

    شهرداری قم

    شهرداری قم

    شهرداری قم یک شهرداری در شهر قم می باشد

      نظرات