‍ ‍ ‍ هنر مدیران موفق، بودن در تعادل است

‍ ‍ ‍ هنر مدیران موفق، بودن در تعادل است






مدیران منعطف موفق ترند. این مدیران  نه آنقدر دست نیافتنی اند که دیده نباشند و نه آنقدر یافتنی که دم دستی به نظر بیایند. این ها اگر قرار باشد روی بومی بایستند درست در وسط آن قرار می گیرند، بنابراین احتمال افتادن شان نه از این طرف بوم می رود و نه از آن طرف.

رمزِ موفقیت این افراد در کنار تعهد و تخصص و برنامه ریزی و تلاش و برخورداری از ذهن بَرنده، کلمه ای آشنا است، کلمه ای که بودنش آدم ها را سر پا و نبودنش آدم ها را معلق نگه می دارد؛
"تعادل."

تعادل یعنی "به اندازه" بودن، به اندازه بودن در رفتار و گفتار، و مهمتر، رعایت آن در تمام شئون زندگی. به عقیده من تعادل یعنی "فهم" درست از مسایل.

روز معارفه احمدی نژاد به سرپرستی معاونت حمل و نقل و ترافیک موضوعی توجهم را جلب کرد که در آن لحظه خوشایند به نظر رسید؛ موضوعی که نشان می دهد شهردار کرج به محیطی که در آن حضور دارد و به آدم هایی که در آن محیط تنفس دارند اشراف دارد، حتی اگر این آگاهی پیگیری غذای خبرنگار پایگاه خبری مدیریت شهری کرج در انبوه بازدیدها و برنامه ها و گزارش عملکرد مدیرانِ ریز و درشت باشد. این همان در تعادل بودن، خوب دیدن و توجه به جزییات است.

زمانی که علی اصغر کمالی زاده متوجه شد فضا "به اندازه" نیست و بخشی از حاضرینِ در مراسم ایستاده معارفه را دنبال می کنند، ضمن اشاره به این موضوع صحبت خود را نیز کوتاه کرد تا آنچه که نشان می دهد و می کارد، فهم و نکته بینی باشد.

شاید تصور کنید این اتفاق طبیعی است و از سوی همه مدیران انجام می شود اما زمانی که به لحاظ شخصیتی بسیاری از ما و مدیران از "بیان" پیش پا افتاده ترین احساسات خود نیز عاجز هستیم، اهمیت توجه به جزییات و عمل به آن بیش از گذشته احساس می شود!

مدیران متعادل در کنار سخت گیرهایی که در بخش اجرا و مطالبه برنامه ها دارند، در لایه های زیرینِ شخصیتی فُرمی مردمی تر دارند.

ژست کمتری می گیرند، عادی تر رفتار می کنند، عادی تر لباس می پوشند، عادی تر غذا می خورند، راحت تر می خندند و در برخوردها زودتر همکلام می شوند. بخشی از یادداشت شهردار کرج در بازدید از "بیجی" که در اینستاگرام خود آورده نشان می دهد کمالی زاده دغدغه با مردم بودن را نه در شعار که در عمل هم دارد؛ "منظره قله بیجی دیدنی است، پیشنهاد می کنم جمعه ای را برای رفتن به این منطقه اختصاص دهید. نوشیدن چای در قله ی این کوه لذتی دو چندان دارد، اگر که در کنار کوهنوردان باشد و همراه با شنیدن صحبت هایی که برای ما از قند کنار چای هم شیرین تر بود."

به نظر می رسد برای شهرداری که این اندازه به مراوده با شهروندان اهمیت داده و برقراری دیالوگ را از قندِ کنار چای شیرین تر می داند، بسیجِ کردن توان و ایده های مردمی برای ساختن شهری آباد دشوار نخواهد بود، پس به امید آن روز.



لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرج

    منبع خبر

    شهرداری کرج

    شهرداری کرج

    شهرداری کرج یک شهرداری در شهر کرج می باشد

      نظرات