۴۷۸ هکتار بافت فرسوده در استان خراسان شمالی وجود دارد

۴۷۸ هکتار بافت فرسوده در استان خراسان شمالی وجود دارد

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی خراسان شمالی مهندس جواد عمادیان فر اظهار داشت: مساحت بافت فرسوده در بجنورد ۱۵۴ هکتار، اسفراین ۱۰۵ هکتار، شیروان ۱۲۰ هکتار، گرمه ۲۰ هکتار و جاجرم ۷۹ هکتار است که مطالعات شهر بجنورد ، اسفراین و شیروان در سال ۸۶ و گرمه و جاجرم نیز در سال ۹۴ انجام شده است. در مجموع حدود ۴۷۸ هکتار بافت فرسوده در استان داریم .

وی در خصوص وضعیت پروژه‌های بازآفرینی استان گفت: براساس برنامه اجرایی ۷ محله در خراسان شمالی در دستور کار برای موضوعات بازآفرینی می باشد که از این تعداد ۴ پروژه در شهربجنورد و ۳ پروژه در شهر شیروان است

مهندس عمادیان فر با برشمردن این پروژه‌ها افزود: احداث فضای سبز عمومی، بهسازی معابر صادقیه، سرای محله مطهری و احداث پارک در محله باقرخان (۲)بجنورد از جمله این پروژه‌ها هستند .

وی درباره پروژه‌های شهر شیروان نیز بیان کرد: ۳ پروژه نیز در شهر شیروان داریم که تامین ساماندهی روشنایی ، بهسازی معابر و ساماندهی مسیل در زمین‌های موسوم به کشوری، از جمله این پروژه‌ها به شمار می‌آیند.

عمادیانفر در خصوص وضعیت اعتبارهای پروژه‌های بازآفرینی استانی گفت: کل مبلغ قرارداد برای ۷ پروژه با ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار است. برخی پروژه‌ها با ۸۰ و ۹۰ درصد و برخی با ۳۰ یا ۴۰ درصد  پیشرفت فیزیکی داشته‌اند. در جلسات مقرر شده است که پیمانکاران نسبت به فعالسازی پروژه‌ها اقدام کنند تا هر چه زودتر به مرحله بهره‌برداری برسند.

سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی خراسان شمالی درباره پروژه‌های نزدیک به بهره‌برداری نیز افزود: احداث پارک باقرخان بجنورد ۹۰ درصد، فضای عمومی در صادقیه بجنورد ۸۰ درصد و بهسازی معبر صادقیه بجنورد ۷۰ درصد و بهسازی معابر در شیروان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند .

منبع :

اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی خراسان شمالی

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالى

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالى

    اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات