سمینار تخصصی "روش‌های بتن‌ریزی در هوای سرد" در شبستر برگزار می شود

سمینار تخصصی "روش‌های بتن‌ریزی در هوای سرد" در شبستر برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی شهرداری شبستر ، سید باقر موسویان شهردار شبستر اظهار کرد: هدف از برگزاری این سمینار آشنایی با راه های جلوگیری از سرمازدگی بتن در برابر سرما است.
موسویان اهم مباحث مورد نظر در این سمینار را بررسی تاثیرات دمای محیط بر بتن و آسیب های وارده، معرفی راهکارهای بهبود کیفیت بتن در فصل سرما، بررسی الزامات بتن ریزی در فصل سرما مطابق با آیین نامه بتن ایران و معرفی دستاوردهای نوین صنعت شیمیایی ساختمان در خصوص بتن ریزی در فصل سرما برشمرد.
شهردار شبستر افزود: مهندسان عمران و متخصصان حوزه ساختمان نیز باید خود را به علم روز مجهز کنند و دقت بیشتری در رعایت مقررات ملی ساختمان سازی داشته باشند.
سید باقر موسویان با اشاره به اینکه یکی از عمده مصالح مصرفی ساختمان‌سازی را، سیمان و بتن تشکیل می‌دهند، گفت: این سمینار تخصصی با موضوعیت روش‌های بتن‌ریزی در هوای سرد، اهمیت اجرای درست بتن‌ریزی، طبق قوانین را نشان می‌دهد و در شهرستان شبستر نیز به دلیل دارا بودن آب و هوای سرد کوهستانی، اهمیت توجه به این امر دو چندان است.
شهردار شبستر متذکر شد: با توجه به فصل سرما و تجربه‌ی دمای زیر صفر درجه در زمستان‌های منطقه شبستر، باید تمهیدات لازم جهت بتن‌ریزی اصولی در سرما تدارک دیده شود و همچنین رعایت دستورالعمل‌های لازم برای نگهداری بتن باید مورد توجه قرار گیرد.
گفتنی است: سمینار فوق با توجه به شرایط اقلیمی شهر شبستر و سردسیر بودن شهرستان شبستر و همچنین جهت آشنایی مهندسین عمرانی با روش های بتن ریزی در هوای سرد و رعایت اصول فنی برای بتن ریزی مطابق مبحث نهم مقررات ملی ساختمان با سخنرانی تخصصی دکتر حسن افشین رئیس دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی سهند  با اعطای گواهینامه حضور در سمینار ، روز پنجشنبه (فردا) ۸ آذرماه از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۲:۳۰ در سالن اجتماعات شیخ محمود شبستری برگزار می شود .
انتهای خبر / ابراهیم ایلخانی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شبستر

    منبع خبر

    شهرداری شبستر

    شهرداری شبستر

    شهرداری شبستر یک شهرداری در شهر شبستر می باشد

      نظرات