به دنبال بهبود روش تامین مالی مبتنی بر زمین در مشهد هستیم

به دنبال بهبود روش تامین مالی مبتنی بر زمین در مشهد هستیم

به دنبال بهبود روش تامین مالی مبتنی بر زمین در مشهد هستیم

کارشناس ارشد GLTN سازمان ملل متحد گفت: با برگزاری این کارگاه‌های آموزشی، به دنبال بهبود روش تامین مالی مبتنی بر زمین در مشهد هستیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، لنارت فلک، استاد کارگاه آموزشی تامین مالی مبتنی بر زمین برای شهرهای مسئولیت‌پذیر که به همت معاونت برنامه‌ریزی شهرداری مشهد در هتل همای شماره ۲ برگزار شد، بیان کرد: GLTN سازمان ملل متحد، شبکه استفاده از ابزارهای اقتصاد زمین است. UN-Habitat نیز بازوی سازمان ملل در زمینه اقتصاد و توسعه شهری است که در زمینه تامین مالی شهری کار می‌کند.
وی افزود: تامین مالی شهری یک چالش جهانی است. حدود ۳ میلیارد نفر در سطح جهان داریم که باید آنها را در شهرها پوشش دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که شهرها به اندازه کافی توسعه پیدا کرده‌اند.
لنارت فلک اذعان داشت: در حال حاضر نیمی از مردم جهان در شهرها زندگی می‌کنند که این آمار در آینده نزدیک در حال رسیدن به ۶۸ درصد است. این چالشی جهانی برای شهرها است که بتوانند با تامین مالی به نیازهای خود پاسخ دهند.
وی ادامه داد: برنامه اسکان سازمان ملل متحد نمی‌تواند برنامه کاملی برای پوشش همه مشکلات شهرها ارائه دهد بلکه ابزارهایی برای حل مشکلات ارائه خواهد تا این ابزارها در شهرها بومی شده و استفاده شود. ما می‌خواهیم تبادل تجربه از کشورهای دیگر را در این کارگاه داشته باشیم و تبادل تخصص در حوزه تامین مالی در حوزه زمین صورت گیرد.
این کارشناس استفاده از ابزارهای مالی جهانی عنوان کرد: امیدوارم این کارگاه مفید باشد و دانش و نظراتی که مطرح می شود باعث اجرای روشی شود که تامین مالی مبتنی بر زمین را در مشهد بهبود بخشد.
احمد پورمفردی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات