آغاز عملیات اجرایی سه پروژه پیاده محور در سال ۹۸


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسکندرپور در «هم اندیشی زندگی پیاده در شیراز با استراتژی توسعه انسان محور» با ابراز خشنودی از تکمیل مطالعات طرح های انسان محور در نخستین سال از فعالیت دور جدید مدیریت شهری و دوره پنجم شورای اسلامی شهر شیراز گفت: استراتژی زندگی پیاده در شهر یک استراتژی کلان برای مدیریت شهری است و تلاش داریم شیراز در این زمینه شهری پیشرو باشد. بدین منظور برنامه ریزی ها و مطالعات اجرای طرح های انسان محور در شیراز انجام شده است و این طرح ها مصداقِ عملیِ اندیشه شهر انسان محور هستند.
شهردار شیراز در این نشست که با حضور اعضای شورای شهر، مدیران شهری و نخبگان و اساتید حوزه شهرسازی برگزار شد، خاطرنشان کرد: هم اکنون افق شهرهای بزرگ دنیا همچون تورنتو و لندن نیز توسعه زندگی پیاده در شهر و فراهم کردن فرصت تعامل اجتماعی و حضور مردم در عرصه شهر است. از این رو ما نیز درصدد هستیم که با اجرای سه پروژه انسان محور پیاده راه محور حافظ از دروازه قرآن تا دروازه اصفهان، محور زندیه از میدان شهرداری تا میدان امام حسین (ع) و کوچه باغ های قصردشت، همگام با شهرهای بزرگ دنیا فرصتی مناسب به منظور تعامل اجتماعی برای شهروندان فراهم کنیم.
وی با اشاره به اینکه از شش ماه پیش با انتخاب مشاور ذی صلاح استراتژی کلی زندگی پیاده در شهر شیراز بررسی و مطالعات آن انجام شد، افزود: انجام پروژه های انسان محور نیازمند تفکر، تعمق، مطالعات گسترده دقیق و فنی و در نظر گرفتن جوانب مختلف اجتماعی، فرهنگی و ... است. از این رو مراحل مطالعه، طراحی و اجرای پروژه های انسان محور زمان بر خواهد بود. هم اکنون مطالعات اجرایی سه پروژه پیاده راه محور حافظ از دروازه قرآن تا دروازه اصفهان، محور زندیه از میدان شهرداری تا میدان امام حسین (ع) و کوچه باغ های قصردشت در شهر شیراز انجام شده، طراحی این پروژه ها در ماه های آینده تکمیل می شود و عملیات اجرایی آنها در سال ۹۸ آغاز خواهد شد.
شهردار شیراز خطاب به حاضرین در «هم اندیشی زندگی پیاده در شیراز با استراتژی توسعه انسان محور» گفت: در مجموعه مدیریت شهری معتقد هستیم طرحی موفق است که همگان در طراحی و تدوین آن مشارکت داشته باشند. در این راستا از نخبگان و اساتید حوزه شهرسازی، معماری، ترافیک و ... و شهروندان دعوت می کنم که با ارائه نظرات و پیشنهادهای خود در طراحی پروژه های انسان محور مشارکت و طرح را بی رحمانه نقد کنند تا پروژه ها پس از انجام اصلاحات به بهترین نحو ممکن اجرا شوند.
مهندس اسکندرپور در این نشست ضمن تشریح علت اتخاذ رویکرد انسان محوری در دوره جدید مدیریت شهری گفت: رویکرد زندگی پیاده در شهر بر این مبناست که طی سالیان گذشته به دلیل رشد سریع شهرها فرصت تعامل، گفتگو و حس تعلق مشترک بین مردم در کلانشهرها از بین رفته است و شهرها فقط از نظر زیرساختی توسعه پیدا کرده اند. بنابراین در حال حاضر مجموعه مدیریت شهری باید به سمت توسعه اقدامات نرم افزاری حرکت کند، بدین دلیل که اگر در شهری زیرساخت ها فراهم باشد اما شهروندان از آسایش و ارامش کافی برای زندگی در آن برخوردار نباشند، آن زیرساخت ها کارایی خود را از دست خواهند داد. در این راستا مدیران شهری باید با در پیش گرفتن اقدامات نرم افزاری شهری آرام، بانشاط و ایمن برای شهروندان ایجاد کنند.
وی با اشاره به پرسشهایی همچون چرا دوره جدید مدیریت شهری با توجه به اینکه شعار انسان محوری دارد اما نگاهی سخت افزاری و عمرانی به شهر داشته، افزود: در نگاه ما پروژه های نیمه تمام عمرانی سرمایه شهروندان هستند که باید در سریعترین زمان تکمیل و به بهره برداری برسند. از این رو در سال جاری با اختصاص بودجه مناسب و حجم عملیاتی بالا اقدام به تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی کرده ایم. همچنین برای تحقق این شعار کلنگ احد‌‌‌اث اولین پرد‌‌‌یس سینمایی و آمفی تئاتر رو باز جنوب شهر در محله کوزه گری به زمین زده شد و در سال آتی نیز عملیات اجرایی پروژه های انسان محور پیاده راه محور حافظ از دروازه قرآن تا دروازه اصفهان، محور زندیه از میدان شهرداری تا میدان امام حسین (ع) و کوچه باغ های قصردشت را آغاز خواهیم کرد.
همچنین در این نشست هم اندیشی پس از ارائه طرح توسط دکتر منصوری مشاور طرح و تحلیل کار مطالعاتی اولیه این محورها، جلسه پرسش و پاسخ نیز جهت شنیدن نظرات متخصصین، صاحبان فن، اساتید دانشگاه و کارشناسان برگزار شد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات