رویکرد مدیریت شهری انسان‌محوری، پیاده‌محوری و گفت‌وگو محوری است


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، سید احمدرضا دستغیب در «هم اندیشی زندگی پیاده در شیراز با استراتژی توسعه انسان محور» با بیان اینکه هم اکنون طراحی محور زندیه انجام شده است، افزود: بازآفرینی محور زندیه از میدان نمازی تا فلکه شهرداری در بودجه سال ۹۷ نیز گنجانده شده است که طبق آن بیش از ۳۰نقطه در این محور باز افرینی می شود. در این طرح میدان امام حسین (ع) به عنوان یکی از نقاط کلیدی باز افرینی دیده شده است.
وی ضمن اشاره به رویکرد انسان محوری دوره پنجم شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد: اگر توانستیم در اجرای طرح های پیاده محوری، شهری بسازیم که ضعیف ترین اقشار همچون کودکان و سالمندان نیز در آن امکان تردد، تفریح، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و... را داشتند، آنگاه موفق شده ایم که شهری انسان محور ایجاد کنیم.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز ساخت پل ها، تقاطعات و عریض کردن خیابان ها را به معنای دعوت بیشتر از خودروها برای حضور در سطح شهر دانست و افزود: حضور بیشتر خودروها در سطح شهر آلودگی، ترافیک و ... را به همراه دارد و شهروندان را از تعامل دور می کند. در صورتیکه امروز باید رویکرد سخت افزاری را به رویکرد نرم افزاری مثل پیاده محوری، محله محوری و گفتگو محوری سوق بدهیم و شهر را به سمتی ببریم که شهروندان از زندگی در آن لذت ببرند و آرامش، امنیت  نشاط را با حضور در فضای شهر کسب کنند.
دستغیب در این نشست با انتقاد از ساخت ساختمان های بلندمرتبه، پاساژها و مراکز تجاری در هسته مرکزی شهر شیراز گفت: زیبایی شهر شیراز به ساختن برج ها و آپرتمان های بلندمرتبه نیست بلکه زیبایی شهر شیراز به حفظ و توسعه مجموعه باغات قصردشت، باززنده سازی بافت تاریخی فرهنگی و ... بستگی دارد. در مدیریت شهری باید ارزش به شهروندان داده شود. اگر تفکر مدیران شهری ارزش نهادن به شهر و شهروندان باشد به جای برج سازی در مرکز شهر، اقدام به ساخت مراکز فرهنگی، بوستان و توسعه فضای سبز می کنند.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز ابراز امیدواری کرد که با تحقق رویکرد هوشمندانه و آگاهانه انسان محوری، بتوانیم به افقی ارزشمند برای شهر شیراز دست پیدا کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات