مناسب سازی بیش از یک میلیون مترمربع از پیاده روهای مشهد برای  ...

مناسب سازی بیش از یک میلیون مترمربع از پیاده روهای مشهد برای ...

مناسب سازی بیش از یک میلیون مترمربع از پیاده روهای مشهد برای توانیابان جسمی حرکتی

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت: بیش از یک میلیون مترمربع از پیاده‌روهای سطح شهر برای معلولان و کم توانان جسمی و حرکتی طی ۹ سال گذشته بهسازی و مناسب‌سازی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا حسین نژاد با بیان این مطلب افزود: به منظور رفاه حال شهروندان و با هدف مناسب سازی محیط برای تردد مناسب شهروندان معلول و کم توان جسمی و حرکتی تعداد یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۳۳۶ مترمربع از پیاده‌روهای سطح شهر از سال ۸۸ تا کنون بهسازی شد.
وی اظهار کرد: همچنین بهسازی ۱۵ هزار و ۴۰۰ مترمربع پیاده رو برای معلولان نیز در دست اجرا قرار دارد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد مهم‌ترین فعالیت‌های این معاونت در ارتباط با مناسب‌سازی محیط شهری برای معلولین و سایر کم‌توانان جسمی حرکتی را تشریح کرد و گفت: تاکنون ۱۸۸ هزار و ۸۱۴ مترطول نوار بساوایی در پیاده روهای شهر اجرایی شده که شامل پیاده‌روی لمسی مخصوص نابینایان و کم‌بینایان است.همچنین ۱۸۰۰ متر نوار بساوایی دیگر نیز در سطح معابر شهر در حال اجرا قرار دارد.
حسین نژاد به تشکیل کمیته "مناسب‌سازی ساختمان ها و فضاهای شهری برای توانیابان" اشاره کرد و ادامه داد: این کمیته به منظور ایجاد تمرکز و هماهنگی در فعالیت‌های مرتبط با مناسب‌سازی محیط شهری در معاونت شهرسازی و معماری شکل گرفت.
وی به عضویت و شرکت در جلسات کمیته‌های مناسب‌سازی استان و شهرستان به عنوان نماینده شهرداری اشاره کرد و افزود: در این راستا ساز و کارهای لازم جهت کنترل ضوابط مناسب‌سازی در صدور پروانه‌های ساختمانی تدوین شده است.
* نظارت بر رعایت ضوابط مناسب‌سازی برای معلولین
معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با اشاره به تدوین دستورالعمل اجرایی نحوه جانمایی نوار بساوایی در فضاهای شهری، گفت: تهیه محتوای آموزشی، فرهنگ‌سازی و تبلیغات محیطی شامل بیلبوردهای شهری، تهیه بروشور، تهیه و پخش کلیپ آموزشی و ... در رابطه با مناسب‌سازی محیط شهری برای معلولین و سایر کم‌توانان جسمی حرکتی در این راستا صورت گرفته است.
حسین نژاد به عقد قرارداد با مشاور به منظور پایش ساختمان‌های اداری شهرداری و فرهنگسراها اشاره کرد و ادامه داد: فراهم کردن مقدمات رفع نواقص مناسب‌سازی در آنها و برنامه‌ریزی جهت آموزش ضوابط و مقررات مناسب‌سازی محیط شهری به کلیه مهندسان ناظر با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: ساز و کار نظارت بر رعایت ضوابط مناسب‌سازی برای معلولین در مرحله طراحی پروژه‌های شهری برنامه ریزی و اجرا شده است.
*هماهنگی با آستان قدس رضوی برای مناسب‌سازی محوطه ورودی‌های حرم‌مطهر
معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با بیان اینکه بازدیدهای میدانی متعدد از سطح شهر صورت گرفته، گفت: این بازدیدها به منظور پایش وضعیت مناسب‌سازی محیط شهری انجام شده است.
حسین نژاد به برقراری ارتباط و تعامل با انجمن‌های مردم‌نهاد معلولین شهر اشاره کرد و ادامه داد: با این ارتباطات موفق شدیم از نیازهای خاص ایشان در محیط شهری کسب اطلاع کنیم.
وی به اختصاص ردیف بودجه خاص برای رفع نواقص مناسب‌سازی محیط شهری اشاره کرد و گفت: همچنین با معاونت بقاع متبرکه آستان قدس رضوی تعامل صورت گرفت تا در ارتباط با مناسب‌سازی محوطه ورودی‌های حرم‌مطهر برای معلولین و سایر کم‌توانان جسمی حرکتی اقدامات مناسب صورت گیرد.
نجمه کیشی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات