برنامه‌ریزی نادرست موجب زوال مراکز شهری می‌شود/ نگاه تولید ثروت به مناطق شهری آسیب زاست

برنامه‌ریزی نادرست موجب زوال مراکز شهری می‌شود/ نگاه تولید ثروت به مناطق شهری آسیب زاست

برنامه‌ریزی نادرست موجب زوال مراکز شهری می‌شود/ نگاه تولید ثروت به مناطق شهری آسیب زاست

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدهادی مهدی‌نیا صبح امروز و در جلسه اعضای کمیته نظارتی شماره ۳ شورای شهر مشهد که در منطقه ۱ شهرداری برگزار شد، با بیان اینکه چیدمان و شرح وظایف کمیته‌های نظارتی پس از سال نخست فعالیت شورای پنجم تغییرات مثبتی را داشته است، اظهارکرد: در ترکیب جدید کمیته‌ها، شاهد تعادل بین مناطق هستیم و مناطق کم‌برخوردار و برخودار در یک کمیته گنجانده شده است.

مهدی‌نیا در ادامه افزود: ماهیت اقدامات کمیته های نظارتی حضور هفتگی در مناطق تحت پوشش و ارزیابی و نظارت بر چگونگی اجرای مصوبات شوراست ولی بخشی نیز به بررسی کارهای ارباب رجوعان ، بویژه در حوزه شهرسازی برمی‌گردد که از پیچیدگی های خاص خود برخوردار  است.

وی با بیان اینکه در حوزه شهرسازی استثناء‌ها از قواعد بیشتر است، گفت: گاه گره هایی پیش‌ می‌آیند که مدیریت شهری را مجبور به کمک گرفتن از شورای شهر می‌‎کند تا مشکل پروژه خاصی را حل و فصل نماید.

عضو کمیته نظارتی شماره ۳ شورای شهر مشهد گفت: منطقه ۱، یکی از مناطق ویژه مشهد است؛ عملکرد گذشته و طرز فکر ما نباید نشان دهد که این منطقه همیشه یک منطقه برخوردار و تولیدکننده ثروت باقی خواهد ماند.

مهدی‌نیا افزود: به علت عدم توجه مدیریت شهری و برنامه‌ریزی نادرست، بسیاری از مراکز شهری در دنیا دچار زوال  شده است؛ بازگرداندن مرکز شهر به فعالیت های قبلی خود اقدام بسیار دشواری است ، بنابراین بایستی از زوال مراکز تجاری شهر جلوگیری نمود.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد اظهارکرد: مشهدمقدس به دلیل وجود بارگاه منور رضوی، دارای  دو هسته مرکزی است؛ یک مرکز بیشتر رویکرد فعالیت های پستیبان فعالیت های زیارتی دارد و مرکزی دیگر که منطقه ۱ شهرداری است، بعنوان مرکز تجاری شهر شناخته می‌شود.

مهدی‌نیا با تاکید بر اینکه بواسطه تغییر تعرفه‌ها می‌توان سرمایه‌گذاری در نقاط مختلف شهر را توجیه‌پذیر کنیم، تصریح کرد: هیچ تفاوتی بین شهروندان مشهدی وجود ندارد و همه باهم برابرند؛ نمیتوانیم امتیاز ویژه‌ای برای یک شهروند که در نقطه‌ای خاص سکونت دارد، قائل شویم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات