تمامی ساختمان های متعلق به شهرداری مشهد مناسب‌سازی می‌شوند

تمامی ساختمان های متعلق به شهرداری مشهد مناسب‌سازی می‌شوند

تمامی ساختمان های متعلق به شهرداری مشهد مناسب‌سازی می‌شوند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، سیدمحسن حسینی‌پویا در حاشیه بازدید از نمایشگاه آثار نقاشی هنرمندان معلول مشهد که با عنوان «فروغ زندگی» در محل نگارخانه شهر برپا شده است، اظهارکرد: آثاری که در این نمایشگاه به نمایش‌ درآمده به بازدیدکنندگان انرژی بی‌بدیلی انتقال می‌دهد چرا که با معلولان عزیز با انرژی مضاعفی آنها را ترسیم نموده‌اند.

وی بیان اینکه نگارخانه شهر موقعیت بسیار خوبی است که اکنون در اختیار هنرمندان معلول مشهدی قرار گرفته است، گفت: این مجموعه فرصت بسیار مغتنمی است که در اختیار هنرمندان مشهدی قرار گیرد و امیدواریم هر روز شاهد رونق بیش از پیش آن باشیم.

حسینی‌پویا در ادامه به اقدامات شورای شهر مشهد به منظور حمایت از جامعه معلولان پرداخت و تصریح کرد: موضوعی در رابطه با حقوق معلولین در کارگروه حقوق شهروندی که ذیل کمیسیون حقوقی شوراست، شکل گرفته و یکی از حقوقدانان که خود عضوی از جامعه معلولان است، عهده‌دار این بخش می‌باشد.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد افزود: پیرو همین موضوع، طرح «شهر دوستدار افراد معلول» همچون شهر دوستدار کودک، در دستورکار قرار گرفت؛ چندین ساعت جلسه پیرامون این موضوع برگزار شد که پس از جمع‌آوری ادبیات و سوابق موجود به این نتیجه رسیدیم که در امور معلولین به اندازه کافی قوانین بالادستی وجود دارد و نیازی به تولید محتوا و مصوبه در این خصوص نیست.

حسینی‌پویا اظهارکرد: کمبود و نقیصه‌ای که در این خصوص وجود دارد مربوط به عدم اجرای کامل و صحیح قوانین بالادستی است و لذا به این نتیجه رسیده‌ایم که باید به دنبال تدوین و تصویب مصوباتی باشیم که بر مبنای آن شهرداری مشهد خود در این مسیر پیش‌قدم شود و تمامی ساختمان‌ها و اماکن در اختیار خود را به تبعیت از قانون ویژه معلولان، مناسب‌سازی نمایند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا اماکن و ساختمان های متعلق به سایر نهادها و دستگاه‌های عمومی شهر مشهد نیز به تناسب و تبعیت از قانون نسبت به مناسب‌سازی اقدام نمایند تا شاهد فراگیر شدن این مهم در سطح شهر و کشور باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات