۴۸ تن پسماند عفونی در بخش غیردولتی خراسان رضوی تولید می‌شود

۴۸ تن پسماند عفونی در بخش غیردولتی خراسان رضوی تولید می‌شود

۴۸ تن پسماند عفونی در بخش غیردولتی خراسان رضوی تولید می‌شود

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ماهیانه معادل ۴۸ تن پسماند عفونی در بخش غیردولتی این استان شامل مطب‌ها، درمانگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها تولید می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد و به نقل از خبرگزاری ایرنا محمد عرفانی بیان کرد: این میزان زباله عفونی تولیدی در هر ماه غیر از زباله‌های تولیدی از سوی ۶۲ بیمارستان این استان است.
وی اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۰۰۰ مطب در کلانشهر مشهد قرارداد انتقال پسماندهای عفونی به شرکت های بی‌خطرسازی را دارند.
معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: همچنین ۱۳۵ درمانگاه و ۹۰ آزمایشگاه در مشهد برای بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی تولیدی خود با سازمانها و دستگاه‌های مرتبط همکاری دارند.
عرفانی با اشاره به آلودگی و خطرات زباله‌های عفونی افزود: مدیریت و کنترل این زباله‌ها در کنار بی‌خطرسازی آنها از اهمیت بسیار برخوردار است که در این ارتباط هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبی در استان انجام شده است.
وی تصریح کرد: روزانه ۲۴ تن زباله عفونی توسط ۶۲ بیمارستان فعال در خراسان رضوی تولید می‌شود.
معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی عنوان کرد: از این تعداد فقط یک بیمارستان به دلیل نداشتن دستگاه بی‌خطرسازی (اتوکلاو) در حال عقد قرارداد برای انتقال زباله‌های عفونی خود است و بقیه روند بی‌خطرسازی را با وضعیت مطلوب انجام می‌دهند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات