اراک یکی از مراکز مهم انتقال کالا به اروپا است

اراک یکی از مراکز مهم انتقال کالا به اروپا است

به گزارش اداره ارتباطات و اموربین الملل شهرداری اراک، سفیر کشور اتریش در تهران ، اشتفان شولتس، روز سه شنبه ۱۳ آذر ماه، در دیدار با شهردار اراک و اعضای شورای اسلامی این کلانشهر گفت: اراک به دلیل موقعیت ویژه می تواند یکی از مراکز مهم انتقال کالا به اروپا باشد.
وی افزود: شرکت قطاری اتریش به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه ریلی حمل و نقل کالا است و مطالعاتی در این خصوص انجام داده است.
وی بیان کرد: هدف از این مطالعه ایجاد کریدور حمل و نقل کالا از طریق استانبول به اروپا است.
سفیر کشور اتریش در تهران ادامه داد: ۲ سال گذشته وزیر ایالتی اقتصاد اتریش سفلی یک هیات اقتصادی به استان مرکزی هدایت کرد و مسئولان این استان هم سفری به اتریش داشتند.
شولتس اظهار داشت: هر ۲ هیات توسط نمایندگان ارشد اقتصادی همراهی می شدند و در این سفرها ارزیابی های خوبی از توانایی ها و آشنایی طرفین ایجاد شد.
وی تصریح کرد: امید می رود بتوان از فرصت ایجاد شده برای پیگیری همکاری ها نهایت بهره را برد.
سفیر کشور اتریش در تهران اضافه کرد: اراک خاستگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است و به همین دلیل این شهر آوازه ای فراتر از مرزها دارد.
سرپرست شهرداری اراک نیز در این دیدار گفت: این کلانشهر با قدمتی بیش از ۲ قرن توسط یوسف خان گرجی در دوران قاجاریه با هدف ایجاد یک قلعه نظامی و واسط ارتباطی تاسیس شده و هم اکنون بیش از ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.
ابوالفضل شالی بیگ، افزود: اراک از دیرباز به عنوان قطب مشاهیر ایران دارای شخصیت های اثرگذار متعددی بوده است و یکی از شاخص های مهم این شهر صنعت آن است.
وی بیان کرد: امید است که در این سفر همکاری های فرهنگی و اجتماعی فراخور توان و خواست دو طرف ایجاد شود.
سرپرست شهرداری اراک ادامه داد: بسته های پیشنهادی در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در راستای همکاری های دوجانبه به استانداری مرکزی تحویل می شود.
رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در ادامه این نشست گفت: اراک از کانون های مهم صنعتی است و علاوه بر آن ظرفیت های طبیعتی و گردشگری قابل توجهی دارد.
کاوه فلک افلاکی، افزود: شهر اراک پتانسیل های خوبی برای سرمایه گذاری در بخش صنعت و گردشگری دارد.
وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری این نشست موجب ارتباط عمیق تر بین اراک و اتریش شود و زمینه خواهر خواندگی این شهر با یکی از شهرهای اتریش فراهم شود. :
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات