اجرای طرح "دوام آفتاب" کاهنده آسیب های ناشی از بحران های طبیعی است

اجرای طرح "دوام آفتاب" کاهنده آسیب های ناشی از بحران های طبیعی است

به گزارش اداره ارتباطات و اموربین الملل شهرداری اراک، مرادی سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اراک اجرای طرح دوام آفتاب را کاهنده آسیب های ناشی از بحران های طبیعی عنوان کرد.
وی با اشاره به اجرای طرح دوام در شهر اراک بیان کرد: طرح دوام آفتاب یا "داوطلبان واکنش‌های اضطراری محله" در چهار مرحله شامل پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازتوانی از ۲ ماه پیش در شهر اراک آغاز شده است.
مرادی هدف از اجرای این طرح را آموزش اقشار مختلف در مواجهه با موارد بحرانی دانست و گفت: در این راستا آموزش های لازم در مساجد، مدارس، پایگاه های بسیج، اصناف، کانون های فرهنگی ورزشی، سمن ها، بانک ها و ادارات به منظور ساماندهی این ظرفیت ها در مواقع بروز خطر و بحران ارایه و استفاده می شود.
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اراک با بیان اینکه اولین افرادی که در مواقع بروز خطر و بحران در صحنه حاضر هستند،شهروندان می باشند و این آموزش ها کمک شایانی به اقدام به موقع و خدمات رسانی دارد، افزود: اثربخشی این طرح در مواقع خطر بسیار موثر خواهد بود، چراکه بزرگترین چالش موجود نداشتن آگاهی و آموزش در مواقع بحران است به همین دلیل در این دوره ها آموزش های مرتبط با اطفای حریق، پدافند غیرعامل، کمک های اولیه و امداد، مبانی مدیریت بحران و حمایت روانی در بحران ارایه می شود.
وی تصریح کرد: تاکنون در ۲ مسجد شهر اراک این آموزش ها انجام شده و همچنان پیگیری لازم جهت انجام کار دنبال می شود.
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اراک با بیان اینکه انجام این دوره های آموزشی در دو اداره و یک کتابخانه عمومی در دستور کار است، افزود: شهر اراک از نظر بحران و حوادث طبیعی مستعد زلزله، سیل و خشکسالی است، ولی با هماهنگی و آموزش هایی که در دستور کار قرار دارد و هماهنگی های بین دستگاهی می توان از این چالش ها عبور کرد.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات