۳ نفر شکارچی پرنده در میاندوآب دستگیر شدند

علیرضا بقالی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میاندوآب از دستگیری ۳ نفر شکارچی غیر مجاز پرندگان و کشف و ضبط ۳ قطعه لاشه کبک و اسلحه شکاری مجاز از آنان خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجانغربی بقالی با اعلام خبر فوق افزود :به دنبال گشت و کنترل های یگان حفاظت محیط زیست میاندوآب در زیستگاه های مختلف این شهرستان در مناطق کوهستانی و زیستگاه پرندگان خشکزی، تعداد ۳نفر شکارچی متخلف شناسایی و دستگیر و از این افراد تعداد ۳ قطعه لاشه کبک،۳ قبضه اسلحه شکاری مجاز و همچنین ۳ قطار فشنگ و سایر آلات و ادوات شکار کشف و ضبط و پرونده مقدماتی برای متخلفین تشکیل و به مقامات قضایی ارجاع داده شد.

وی ادامه داد: پروانه شکار پرندگان خشکزی تاکنون در سطح شهرستان صادر نگردیده است و زمان و شرایط صدور مجوز و پروانه قانونی شکار اطلاع رسانی شده است و بدیهی است تا زمان صدور قانونی پروانه با هرگونه شکار غیر مجاز برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

بقالی افزود: مناطق کوهستانی وتپه ماهوری شهرستان میاندوآب یکی از زیستگاههای اصلی کبک بوده بعضی از افراد با انگیزه های اقتصادی و خرید فروش کبک یا نگه داری به خاطر زیبایی این پرنده اقدام به زنده گیری و یا شکار این پرندگان نموده ، موجب به خطر افتادن ادامه بقا و حیات این پرنده زیبا و نیز سایر انواع گونه های حیات وحش می گردند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات