موضوعات مدیریت شهری بدون پژوهش با چالش مواجه خواهد بود

موضوعات مدیریت شهری بدون پژوهش با چالش مواجه خواهد بود

موضوعات مدیریت شهری بدون پژوهش با چالش مواجه خواهد بود

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تصمیم‌گیری‌های مدیریت شهری باید براساس پژوهش محوری باشد چرا که اگر نباشد، معضلات و چالش‌های جدی را به همراه خواهد داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، شهناز رمارم در بازدید از نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری، با حضور در غرفه مرکز پژوهش‌های شورای شهر که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه باید رویکردها براساس پژوهش محوری عملیاتی گردد، اظهار کرد: باید ببینیم که آیا تصمیم‌گیری‌ها براساس پژوهش محوری بوده چرا که اگر بر این اساس پایه‌ریزی نشود، دچار معضلات و چالش‌های جدی خواهد گردد.
وی ادامه داد: جایگاه پژوهش در تصمیمات شورای شهر بسیار با اهمیت است و فرایند طرح‌ها در آیین‌نامه‌های داخلی ظرف بازه زمانی یک ماهه یا کمتر از آن تصمیم‌گیری می‌گردد که متاسفانه این میزان کافی نمی‌باشد.
رمارم ابراز کرد: طرح‌ها نیازمند جلسات کارشناسی بیشتر و پس از آن طرح در کمیسیون‌های تخصصی و ... است.
وی در ادامه با تاکید بر نقش شورایاوران خاطرنشان کرد: مدیریت روز جهانی مبتنی بر مدیریت شهروندان و استفاده از تمامی نقطه نظرات آنان است، به این دلیل که اگر مشارکت شهروندان بر روی تصمیمات شهری بیشتر گردد، موجب اثربخشی بیشتری خواهد شد.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه افزود: امیدواریم این موضوع باعث افزایش میزان مشارکت شهروندان و نخبگان در تصمیمات مهمتر مدیریت شهری شود.
به گفته رمارم، نقش و اهمیت زنان در مدیریت شهری را نمی توان تنها در یک پنل تخصصی ارائه داد، چرا که زنان ۵۰ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند که به همین میزان نیز باید در تصمیمات شهر و حوزه های مدیریتی مشارکت نمایند.
زهرا غلامی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات