عدم نظارت بر ساخت و سازها سبب بروز ناهنجاری‌های شهری شده است

عدم نظارت بر ساخت و سازها سبب بروز ناهنجاری‌های شهری شده است

عدم نظارت بر ساخت و سازها سبب بروز ناهنجاری‌های شهری شده است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد از عدم نظارت بر ساخت و سازها طی سالیان گذشته در برخی محدوده های شهر انتقاد کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا حسین نژاد با بیان این مطلب اظهار کرد: اگر نظارت بر ساخت و سازها درست در زمان خود انجام می‌شد، امروز شاهد این هرج و مرج و ناهنجاری‌ها نبودیم. ناهنجاری‌هایی که میلیاردها تومان برای بازتوانی آنها نیاز است.
وی با تاکید بر ضرورت درک حساسیت شغل نظارت بر ساخت وسازها، بیان کرد: اگر اهمیت این کار به درستی درک نشود، ممکن است حالت تکلیفی و وظیفه‌ای به خود بگیرد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد در ادامه افزود: سکونتگاه‌های غیررسمی نزدیک به ۵۰۰۰ هکتار از ۳۰هزار هکتار مساحت محدوده شهری را تشکیل داده است. یعنی با اندک زلزله و سیلی امدادرسانی به این بافت‌ها با مشکل مواجه می‌شود.
حسین‌نژاد با اشاره به تهیه طرح جامع برای اداره شهر عنوان کرد: اگر قرار باشد در مشهد که ۳ میلیون نفر جمعیت دارد، طرح‌های جامع و تفضیلی به عنوان یک سند توسعه در ساخت و سازهای شهری رعایت نشود، هرج ومرج به وجود می‌آید. نتیجه آن نیز به وجود آمدن معضلات شهری در مباحث امدادرسانی و شهری خواهد بود.
وی به بروز اختلاف سلیقه‌ها در اجرای قانون اشاره کرد و گفت: اختلاف سلیقه در اجرای قانون به صورت تبعیضی ناروا ظاهر می‌شود. یعنی عدم وحدت رویه در مقدمات ارائه شده توسط گشت‌های کنترل نظارت بر ساخت و سازها در صدور رای، باعث شده خروجی رای شعبه‌ها متفاوت باشد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: این امر باعث ناامیدی و تشویش در اجتماع می‌شود. بنابراین با توجه به ابعاد مختلف اجرای قانون، نیازمند آن هستیم که به وحدت رویه برسیم.
حسین‌نژاد اظهار کرد: ضرورت دارد اطلاعات یکسان شود و برای رسیدن به این وحدت رویه نیاز به دوره‌های آموزشی غیرقابل اجتناب است.
وی افزود: دادسرای تخصصی رسیدگی به امور شهرسازی به این منظور راه‌اندازی شده تا حقوق شهروندی و شهرسازی رعایت شود.
گفتنی است، کارگاه آموزشی دستورالعمل جامع برخورد با تخلفات ساختمانی به مدت ۳ روز در فرهنگسرای قرآن و عترت در دست برگزاری است و طی این دوره اموزشی ۶۰۰ نفر از ماموران اجرائیات آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.
نجمه کیشی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات