هوشمندسازی، تنها راه حل برای مدیریت کلان‌شهرها است

هوشمندسازی، تنها راه حل برای مدیریت کلان‌شهرها است

هوشمندسازی، تنها راه حل برای مدیریت کلان‌شهرها است

رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: هوشمندسازی، تنها راه حل برای مدیریت کلان‌شهرهایی با جمعیت‌های میلیونی است؛ زیرا منجر به توزیع یکنواخت خدمات می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدمحسن حسینی پویا با تاکید بر این مساله که حرکت به سمت ایجاد شهر هوشمند از ضروریات یک جامعه پیشرفته است، گفت: شهری مثل مشهد با بیش از ۳ میلیون نفر جمعیت، چاره‌ای ندارد جز اینکه به صورت هوشمند اداره شود. اگر این‌طور نباشد بسیاری از منابعی که دارد، در مسیر مدیریت غلط از بین می‌رود.
وی ادامه داد: منابع موجود، محدود است و باید طرحی در مدیریت شهری پیاده شود تا منابع محدود به صورت بهینه مصرف شوند و همدیگر را تلف نکنند.
حسینی پویا با تاکید بر این نکته که حرکت به سمت هوشمندسازی اجتناب‌ناپذیر است، خاطرنشان کرد: تنها با این روش است که هم توسعه پایدارتر و یکنواختی را در شهر شاهد خواهیم بود و هم ارائه خدمات به مردم یکدست و مطلوب‌تر خواهد بود و مردم نیز به شکل راحت‌تری می‌توانند نیازهای روزانه خود را برطرف کنند.
وی به توصیف ویژگی‌های یک شهر هوشمند پرداخت و گفت: در یک شهر هوشمند همه وظیفه‌ها با هم هماهنگ هستند و هیچ‌کدام دیگری را تضعیف یا خنثی نمی‌کنند؛ همه در یک راستا و در یک مسیر مشخص حرکت می‌کنند.
رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص اهمیت هوشمندسازی در امور مرتبط با مسائل حقوقی شهری نیز گفت: در مباحث حقوقی یکی از مواردی که به حل و فصل مسائل کمک می‌کند، شفافیت موضوعات است. در شهر هوشمند شما با یک زمینه شفاف مواجه هستید که این شفافیت اختلافات را هم کمتر می‌کند.
حسینی پویا افزود: وقتی هویت افرادی که طرف‌های قراردادی هستند شفاف باشد و اعتباری که افراد دارند قابل تحقیق و بررسی باشد، کسی نمی‌تواند بر خلاف قانون مانور متقلبانه انجام دهد و موجب ایجاد اختلاف شود. بنابراین همه سعی می‌کنند منضبط باشند و در راستای قانون عمل کنند.
وی تاکید کرد: این نکته مهمی است که باعث می‌شود روابط بین مردم روابطی ساده و صادقانه باشد و حجم اختلافات کم شود.
رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص جایگاه و رتبه مشهد در بین دیگر کلان‌شهرهای کشور در حوزه هوشمندسازی گفت: رتبه مشخصی اعلام نشده است؛ اما مشهد نسبت به بسیاری از شهرهای دیگر زیرساخت‌های مناسبی در این زمینه دارد و امیدوارم در این حوزه همچون بسیاری زمینه‌های دیگر نیز پیشرو و پیشگام باشیم.
این عضو شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند نیز گفت: بهتر است تلاش شود تا اطلاع‌رسانی نسبت به زمان و محتوای نمایشگاه به‌خوبی انجام شود تا مردم بتوانند به صورت حداکثری حضور یابند و از نمایشگاه استفاده کنند.
گفتنی است؛ هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند با حضور استارتاپ‌های خط‌شکن، شرکت‌های سطح یک حوزه فناوری اطلاعات و پرداخت‌های الکترونیک، استارتاپ‌های نوپای حوزه خدمات شهری و حامیان استارتاپ‌ها، از ۱۲ تا ۱۶ دی‌ماه در سالن فردوسی نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار خواهدشد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات