همکاری مدیریت شهری و دانشگاه به منظور تقویت سرمایه‌های شهر مشهد/  ...

همکاری مدیریت شهری و دانشگاه به منظور تقویت سرمایه‌های شهر مشهد/ ...

همکاری مدیریت شهری و دانشگاه به منظور تقویت سرمایه‌های شهر مشهد/ شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشجویان توانایی حل مشکلات و نیازهای شهر را دارند

در دیدار شهردار منتخب مشهد مقدس و رییس دانشگاه فردوسی بر همکاری مدیریت شهری و دانشگاه به منظور تقویت سرمایه های شهر مشهد تاکید شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلایی، شهردار منتخب مشهد مقدس در این دیدار گفت: یکی از برنامه‌های شهرداری حضور در رقابت میان کلان‌شهرها است که برای این منظور می‌بایست سرمایه‌های خود را تقویت نماید.
وی افزود: در این راستا مدیریت شهری باید در بسیاری از این موارد با دانشگاه همکاری داشته باشد.
شهردار منتخب مشهد خطاب به رئیس دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: دانشگاه فردوسی مشهد می تواند از کمک های مدیریت شهری استفاده کند و شهرداری مشهد آمادگی کامل همکاری با دانشگاه فردوسی را دارد.
دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، ضمن ابراز خرسندی از انتخاب شهرداری جوان برای شهر مشهد گفت: تلاش می‌کنیم این نسل به‌گونه‌ای عمل کنند که هیچ نقطه‌ضعفی در آن نباشد.
وی افزود: شما فرزند دانشگاه هستید و ما علاقه‌مندیم کارنامه درخشانی از خود بجای گذارید.
کافی خاطرنشان کرد: دانشگاه فردوسی مشهد اکنون به‌عنوان یک دانشگاه در سطح ایران و جهان مطرح بوده است.
رییس دانشگاه فردوسی مشهد افزود: دانشگاه فردوسی مشهد در حال حاضر ۱۶۷۰ دانشجوی خارجی از ۲۱ کشور جهان دارد.
وی در خصوص دیپلماسی علمی بیان کرد: بیش از اینکه دانشگاه‌ها به دنبال آن باشند مدیران شهری و سیاست‌گذاران به دنبال آن هستند.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ما باید روزبه‌روز وابستگی خود را به دولت کمتر و بیشتر به نهادهای مردمی و دیگر سازمان‌ها متکی شویم؛ و یکی از این نهادها قطعاً شهرداری است.
کافی ادامه داد: ظرفیت‌های دانشگاه فردوسی مشهد محدود به اساتید نمی‌شود بلکه شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی توانایی حل خیلی از مشکلات و نیازهای شهر رادارند.
در این دیدار دکتر بهرامی معاون پژوهش و فناوری، دکتر طاهری معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی، دکتر کیوانفر معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع، دکتر پیش‌قدم معاون آموزشی و دکتر سپهر مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه حضور داشتند.
طرفین در خصوص ظرفیت‌ها و نقاط مشترک همکاری دوجانبه دانشگاه فردوسی مشهد و شهرداری مشهد به بحث و گفتگو پرداختند.
گفتنی است برج علم و فناوری، نمایشگاه دائمی، ورزش، فرهنگ‌سازی، المان‌های علمی، دوره‌های آموزشی، رشته‌های تقاضامحور، توسعه فناوری اطلاعات ازجمله مباحثی بودند که در این جلسه به بحث و گفتگو گذاشته شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات