شهرداری در پروژه های سرمایه گذاری خود را شریک سرمایه گذار می داند

شهرداری در پروژه های سرمایه گذاری خود را شریک سرمایه گذار می داند


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، شاهرخیان در نشست هم اندیشی با جانشین وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان و نایب رییس مرکز سرمایه گذاری فارس اظهار کرد: شروع کار سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی با بستر سازی و شفاف سازی پروژه های مشارکت، تعیین مالکیت پروژه ها و تامین و تعیین و پیگیری مجوز های سرمایه گذاری درمحل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی و شهرداری شیراز همراه بوده است.
رییس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری شیراز به نقش مهم مرکز خدمات سرمایه گذاری در برگزاری جلسات هم اندیشی و تسهیل امور سرمایه گذاری و ارتقاء و هماهنگی بین دستگاهی و بهبود مستمر فرایند های بین دستگاهی در سیستم پنجره واحد سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود: دو سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری شیراز و مرکز خدمات سرمایه گذاری فارس یک هدف مشترک دارند و فعالیت های مشترک دو سازمان آینده بسیار روشنی خواهد داشت.
شاهرخیان به مصادیق وجود مدیریت یکپارچه در شهرداری برای امور سرمایه گذاری هم راستا با مدیریت سرمایه در شهر در سطح و سطوح مختلف اشاره کرد و در خصوص روند تشکیل یک پروژه سرمایه گذاری افزود: با دستور شهردار شیراز کلیه فعالیت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف شهرداری به متولی گری سازمان "سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی" به صورت متمرکز تعیین تکلیف می شود و این فرایند به گونه ای است که پس از تصویب فعالیت های سرمایه گذاری در سازمان قدم های بعدی سرمایه گذاری از جمله صدور پروانه های ساختمانی و مجوز ها، فراخوان و دیگر امور مربوطه در سازمان و زیر نظر سه حوزه معاونت مالی و اقتصادی، معاونت فنی وشهرسازی، مدیریت حقوقی و املاک با تعامل مشترک پیگیری می شود و به سرانجام خواهد رسید.
وی با ابراز امیدواری این مراحل را گام نخست برای شروع فعالیت های بزرگتر سرمایه گذاری در کلیه عرصه ها دانست و گفت: از جمله آورده های شهرداری اختصاص زمین و مجوز است که در پروژه های موضوعی مانند پروژه های خدماتی یا در زمینه IT و دیگر زمینه ها، مشارکت و آورده شهرداری تعیین خواهد شد.
رییس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه اجاره داری ها یکی از منابع درآمد شهرداری است و در دوران بهره برداری می تواند زیر نظر واحد تشخیص و وصول درآمد اداره شود، گفت: در صورت آماده بودن بسته های سرمایه گذاری باید درطول زمان بسیار کم با سرمایه گذار به قرار داد رسید ضمن اینکه  صدور مجوز بی نام از جمله مشوق های سرمایه گذار خواهد بود.

جانشین وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان فارس :
رشد اقتصادی و اشتغال با اهتمام و جذب سرمایه گذار انجام خواهد شد

جانشین ​وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان فارس نیز در این نشست شهرداری را کلیدی ترین دستگاه اجرایی و نهاد غیر دولتی و تاثیر گذار در زندگی شهروندان و رشد و توسعه اقتصادی استان دانست و گفت: معتقدم کلان شهر شیراز می تواند متولی و پیشرو در رشد و توسعه اقتصادی استان باشد.
دایی ضمن یاد آوری تجربه همکاری مشترک با شهرداری شیراز در نمایشگاه فرصتهای سرمایه گذاری گفت: باید تمام فرصت ها را در قالب بسته آماده و سرمایه گذاران را با توجه به میزان سرمایه آنها با پروژه های طبقه بندی شده مشخص و تعیین شده جذب کرد.
وی با بیان اینکه اهمیت ویژه به سرمایه گذاران و القا امنیت مالی و سرمایه گذاری در ایران از جمله راه های جذب سرمایه گزار است، افزود: تولید، رشد اقتصادی، اشتغال و کمک به رفاه که همانا اهداف دستگاه های اجرایی است با اهتمام و جذب سرمایه گذار انجام خواهد شد.
جانشین وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان فارس  در ادامه پیشنهاد عضویت در شورای مشورتی سرمایه گذاری شهرداری شیراز را ارائه داد و تاکید کرد: از پروژه های  حوزه های سرمایه گذاری از جمله توریسم سلامت، پروژه های گردشگری، و ... با حمایت و پشتیبانی هر دو سازمان "سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی" و "مرکز خدمات سرمایه گذاری فارس حمایت خواهند کرد.
دایی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت های مناسب سرمایه گذاری توسط سازمان سرمایه گذاری پایه گذار فعالیت های خوب سرمایه گذاری آتی خواهد بود، اظهار کرد: پیشنهاد می شود جلسه مشترک هم اندیشی بین شورای هماهنگی دستگاه های تابع وزارت اقتصاد با حضور شهردار و معاونین شهرداری کلان شهر شیراز برای همکاری های بعدی برگزار شود.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات