مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز فرصتی در راستای ارتقای فرهنگی شیراز است

مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز فرصتی در راستای ارتقای فرهنگی شیراز است


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسکندرپور در حاشیه نشست هیات امنای مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد: رویکرد شهرداری در حوزه فرهنگی رشد و توسعه فرهنگ شهروندی است و با انجام اقداماتی در این حوزه تلاش داریم طی سال های آینده شیراز را به عنوان شهری که در زمینه فرهنگی پیشرفت چشمگیر و مناسبی داشته معرفی کنیم.
وی با بیان اینکه شهرداری وظیفه بستر سازی و همکاری مشترک با مجمع خیرین و خیران برای به محقق شدن ایده ها و اهداف آنها را دارد، افزود: مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز طی سالهای گذشته توانسته اقدامات ارزشمندی در حوزه فرهنگی انجام دهد.
شهردار شیراز یکی از مولفه های فرهنگ شهروندی را حفظ و نگهداری فضای سبز دانست و افزود: مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز با تشکیل همیاران مهربان فضای سبز توانسته در این عرصه قدم بگذارد. مجموعه مدیریت شهری طی سال آینده تلاش خواهد کرد پارک های بزرگ را هم با همکاری شهروندان اداره کند و همیاران مهربان فضای سبز می توانند نقش اصلی را در اداره پارک ها بر عهده داشته باشند.
مهندس اسکندرپور با اشاره به احداث سراهای مهربانی در مناطق مختلف شهرداری افزود: در این سراها تلاش می کنیم علاوه بر رقم زدن حس هماهنگی، هم زیستی و همکاری بین شهروندان؛ برای هدایای آن ها نیز برنامه ریزی کنیم. در واقع می توان گفت که سراهای مهربانی نمایشگر لوح لطیف فرهنگ ایرانی و مردم فارس و شیراز هستند.
وی راهکار حل معضل ترافیک در کلانشهرها را غلبه نگاه نرم افزاری و توسعه فرهنگ ترافیک دانست و خاطرنشان کرد: حتی با وجود ساخت تقاطعات و پل های متعدد اگر فرهنگ شهروندی در حوزه ترافیک ارتقا پیدا نکند، مشکل ترافیک حل نخواهد شد. در این راستا یاوران مهربان ترافیک به همت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز ضمن حضور در خیابان های اصلی شهروندان را به رعایت قوانین ترافیکی دعوت می کنند و تاکنون توانسته اند تاثیر مثبتی بر توسعه فرهنگ ترافیک بگذارند.
شهردار شیراز با بیان اینکه مجمع خیرین در حوزه ساخت و ساز نیز اقدامات مناسبی انجام داده، افزود: این مجمع در زمینه توسعه فضای فرهنگی نیز تا کنون پیشرفت بسیار خوبی داشته و این فضاهای فرهنگی اجتماعی طی سال های آینده به مرحله بهره برداری خواهند رسید.
رئیس شورای شهر شیراز نیز در این نشست اظهار داشت: مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز که برای نخستین بار در شیراز تشکیل شد قدم‌های مهمی در راستای توسعه فرهنگ برداشته و می‌تواند بیش از این در فرهنگ‌سازی موثر باشد. معتقدیم این اقدامات با شعار شورا و شهرداری که رویکرد انسان‌محوری دارد همسو است و می‌تواند ارزش بخشی را به شهروندان منتقل کند.
سیداحمدرضا دستغیب با بیان اینکه اگر شهر خالی از سکنه باشد این شهر شهری برای زندگی نیست گفت: شهر را مردمانش تشکیل می‌دهند و حضور مردمان به شهر معنا می‌دهد، از این رو هر خدمتی را که ارائه می دهیم باید در جهت افزایش رضایت شهروندان باشد.
وی با بیان اینکه باید به سمتی برویم که مردم در ساخت شهر موثر باشند، افزود: برای ساختن شهر انسان محور نیازمند مشارکت و یاری شهروندان هستیم و معتقدم آبادانی، زیباسازی و خدمت به شهروندان اجری بی نهایت دارد.
مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز نیز در این مراسم گفت: هم اکنون ۲۵ پروژه کوچک و بزرگ توسط خیران شهرساز و فرهنگ‌ساز در شیراز اجرا می شود.
سیدعبدالرضا دستغیب بیان کرد: در حال حاضر دو پروژه بزرگ توسط نیک‌اندیشان مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز در حال اجرا است که شامل زمین چمن چندمنظوره ورزشی ماهان در منطقه مهدی‌آباد به عنوان کم برخوردارترین منطقه شیراز با هزینه ای بالغ بر چهار میلیارد تومان و مسجد الغدیر در بوستان دراک نیز با هزینه ای بالغ بر سه میلیارد تومان است.
وی به دستاوردهای دیگر مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز اشاره و تصریح کرد: ایجاد سراهای یارمهربان یکی از محورترین اقدامات فرهنگی و اجتماعی این مجمع بود. همچنین به منظور افزایش میزان زمان مطالعه شهروندان طرح جدیدی با عنوان پیوند با کتاب آغاز شده که کتاب‌ها در مکان‌های عمومی قرار داده می‌شود تا مردم هم بتوانند از آن بهره ببرند.
دستغیب از دیگر فعالیت‌‌های مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز را فعال شدن همیاران فضای سبز دانست و گفت: نیروهای داوطلب در این زمینه به فرهنگ‌سازی در خصوص حفظ و نگهداری از فضای سبز می پردازند.
مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز خاطرنشان کرد: در سراهای فرهنگ مهربانی که شامل چهار سرا است در این مدت دو سال  بالغ بر ۳۵۰ هزار اقلام از جمله لباس، کتاب، لوازم منزل، دارو، موادغذایی، اسباب بازی و .. به مردم اهداء شد که این امر نشان‌دهنده مهربانی، محبت و نوع‌دوستی مردم است.
براساس این گزارش در پنجمین جلسه عمومی عادی هیات امنای مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز، انتخابات هیات مدیره برگزار و به ترتیب آقایان سیدعبدالرضا دستغیب، علی نقی مصلح شیرازی، محمدطاهری، محمدحسین گلریزخاتمی، سیروس پاک‌فطرت، احمدرضا جوکار، علی نویدگویی و مهرداد خائف به عنوان هشت عضو جدید هیئت مدیره انتخاب شدند تا با حضور حیدر اسکندرپور شهردار شیراز  تعداد هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز به ۹ نفر برسد. همچنین بعد از رای گیری، محمد صادق ادیب نیز به عنوان بازرس، غلامرضا افسری و کاظم محمدی نیز به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند. لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات