بازدید جمالی نژاد از پروژه های شهرداری قزوین و اتوبوس ویژه گردشگری/ نگاه و رویکرد انسان محور شهرداری قزوین باید به سایر شهرها تسری پیدا کند

بازدید جمالی نژاد از پروژه های شهرداری قزوین و اتوبوس ویژه گردشگری/ نگاه و رویکرد انسان محور شهرداری قزوین باید به سایر شهرها تسری پیدا کند

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور صبح جمعه ۱۶ آذر در سفر به استان قزوین از پروژه های بازآفرینی سبزه میدان، پل غیر همسطح امام رضا(ع)، کمربندی سبز، پل یادگار امام، سافاری پارک و دهکده طبیعت شهرداری قزوین بازدید و نگاه و رویکرد انسان محور شهرداری قزوین را قابل تقدیر و تجربه ای خوب برای سایر شهرها عنوان نمود.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، دکتر مهدی جمالی نژاد صبح جمعه ۱۶ آذر در بازدید از پروژه های عمرانی شهرداری قزوین گفت: کار ارزشمندی که شهرداری قزوین انجام می دهد، در کنار اقدامات عمرانی، رویکرد حفاظت محور و انسان محور دارد و از میراث فرهنگی خود پاسداری می کند که آینده خوبی را برای شهر قزوین نوید می دهد.

وی افزود: ده ها پروژه فعال در سطح شهر قزوین وجود دارد که امروز از پروژه های پل امام رضا (ع)، کمربندی سبز، بازآفرینی سبزه میدان، مسیر ویژه دوچرخه و توقفگاه امام علی (ع) بازدید کردیم.

وی اضافه کرد: تاکید بر پیاده محوری و دوچرخه سواری در پروژه های شهری نشان از رویکرد و نگاه انسان محور شهرداری قزوین دارد که جای تقدیر دارد و امیدوارم سازمان شهرداری ها و دهیاری ها بتواند از نگاه ارزشمند شهرداری قزوین حمایت و پشتیبانی کند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تصریح کرد: اقدام ارزشمندی که سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین انجام داده، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی است که می تواند به عنوان قطب بازسازی ناوگان فرسوده کشور معرفی شود.

وی در ادامه اضافه کرد: در حوزه حمل و نقل عمومی کارهای خوبی صورت گرفته و بازسازی اتوبوس های فرسوده و راه اندازی اتوبوس گردشگری از کارهایی است که می تواند الگوی خوبی برای سایر شهرداریهای کشور باشد .

جمالی نژاد با تاکید بر این که باید در کنار حفظ میراث فرهنگی به توسعه شهری بپردازیم، تصریح کرد: قزوین هم میراث فرهنگی و معنوی غنی و ارزشمندی دارد و همه سازمان ها به دنبال حفظ این گنجینه فاخر هستند و باید با نگاه مشترک فعالیت کنند.

وی افزود: امید است در راستای توسعه پایدار و با همکاری و هم افزایی دستگاه های استان، پروژه های آغاز شده، به خوبی به پایان برسد.

علی صفری، شهردار قزوین، در بازدید معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور از پروژه بازآفرینی سبزه میدان گفت: پروژه بازآفرینی محدوده سبزه میدان، که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین در سال ۸۲ بوده با تاکید بر انسان محور بودن سبزه میدان و با محوریت گردشگری در حال اجرا است.

وی افزود: پروژه بازآفرینی محدوده سبزه میدان که از سال ۹۵ اقدامات هماهنگی آن انجام و از سال ۹۶ از اولویت های ویژه سازمان نوسازی و بهسازی شهری قزوین قرار گرفت و سازمان تحت نظارت مدیر پروژه در حال اجرای طرح است . از آبان ماه سال گذشته نیز این طرح به مساحت ۱۰ هکتار در دستور کار ویژه شهرداری قرار گرفت که سه هکتار آن در سبزه میدان واقع شده است .

وی افزود: پروژه بازآفرینی سبزه میدان ابعاد گسترده فرهنگی، گردشگری، اقتصادی و اجتماعی دارد و با توجه به مطالعاتی که در فاز صفر پروژه انجام شد، احیای سبزه میدان نیازمند حذف خودرو و پیاده راه شدن آن بود و نیاز به زیرسازی هایی داشت که در پروژه بازآفرینی پیش بینی شده است.

شهردار قزوین ضمن تشریح روند اجرای پروژه تاکنون، اظهار کرد: عملیات عمرانی محدوده مرکزی سبزه میدان در سال ۹۸ آغاز می شود و امید است تا پایان سال ۹۸ مراحل عمرانی آن به پایان برسد.

همچنین پروژه تقاطع غیرهمسطح یادگار امام (ره) با هدف ساماندهی ورودی شهر در بلوار امام خمینی (ره) در حال اجرا بوده و از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است . و اجرای آن بر اساس تفاهم نامه ای چهارجانبه بین استانداری قزوین، فرمانداری، شهرداری و اداره کل راه وشهرسازی استان قزوین کلید خورد و در نیمه اول سال جاری قرارداد آن منعقد شد .

تقاطع غیرهمسطح یادگار امام (ره) با هدف ساماندهی ورودی و به منظور سهولت دسترسی شهروندان و مسافران به جاذبه های مختلفی از جمله ورزشگاه شهید امامی، نمایشگاه بین المللی ودانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در حال احداث است .

طرح تقاطع به شکل شبدری کامل با تامین همه دسترسی ها در نظر گرفته شده و دارای ۴ رمپ و ۴ لوپ است که از جانب شمالی و جنوبی با فراهم کردن دسترسی های مناسب به ورودی شهر برای رفاه حال مسافران، امکان بسترسازی جهت جذب گردشگری وورود توریسم را فراهم کرده است . اعتبار اجرایی این پروژه بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال است .

تصاویر مرتبط

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات