اجرای طرح مقابله با سد معابر با حکم قضایی/ شهروندان تفکیک زباله از مبدا را جدی بگیرند

اجرای طرح مقابله با سد معابر با حکم قضایی/ شهروندان تفکیک زباله از مبدا را جدی بگیرند

شهردار ارومیه گفت: با اجرای یک طرح ۱۵ روزه ساماندهی معابر از نظر سد معبر  به دستور بنده به معاونت خدمات شهری جهت  نظم بخشی به معابر تا پایان آذرماه با حکم قضایی مقابله می شود  و از اصناف نیز به این مهم توجه کنند که شهرداری اطلاع رسانی  این موضوع را از قبل صادر کرده است .

به گزارش مدیریت ارتباطات واموربین الملل شهرداری ارومیه؛ محمد حضرت پور با حضوردر برنامه زنده رادیویی شهریمیزبا اشاره به بارندگی های اخیر و تشکر از تلاش های نیروهای مدیریت شهری ، اظهار کرد:  خوشبختانه بارش های  بیش از ۵۵ میلی متری در روزهای اخیر مشکلاتی را منجر نشد و این مهم  در سایه تلاش های نیروهای مدیریت شهری در کنترل بارش ها درشهر و همچنین  اقدامات کتترلی قبل از بارش ها چون لایروبی کانال ها و احداث  کانال به طول یک هزارو ۲۰۰ کیلومتر در شهر بود.

وی افزود:  آماده باش  نیروهای مدیریت شهری ارومیه  تا پایان فصل بارش برای کنترل معابر ناشی از باراش های باران و برف همچنان تدوام دارد.

شهردار ارومیه در ادامه با اشاره به اجلاس شهرداران آسیایی در شهر غازی عنتب کشور ترکیه، گفت: اجلاس فوق با حضور شهرداران شهرهای آسیایی  با جمیعت بیش از ۵۰۰ هزار نفر و شهرها با پتانسیل های گردشگری و تاریخی طی هر دو سال یک باردر یکی از شهرهای آسیایی  برگزار می شود که تاکنون شهرهای تهران،  استانبول،  بانکوک، هایکو چین و در نهایت غازی عنتب  ترکیه میزبان این اجلاس بودند.

حضرت پور تاب آوری شهر ها در مواقع بحران، زیست پذیری شهر ها و حمل نقل شهری و مقوله هوشمند سازی شهر ها را از جمله موضوعات شاخص قابل بحث در این اجلاس ذکر کرد و گفت: نتایج اجلاس بعد از جمع بندی وارائه راهکار و پیشنهاد به عنوان سند راهبردی جهت اجرا به شهرها ارسال تا شهرها در مسیر این راهبردها جهت توسعه و ابادانی قدم بگذارند.

وی ازرونق اقتصادی در سایه کسب درآمد های پایداراز طریق حرکت به سمت شهر هوشمند، استفاده از بانکداری اسلامی در جهت توسعه حمل و نقل عمومی و به ویژه حمل و نقل پاک و همچنین  ایجاد حساب مشترک مالی در بین شهرهای حاضر در مجمع شهرداران آسیایی  برای کمک به شهرهای درگیر با بحران و مشکلات مالی را  از جمله موضوعات پیشنهادی در این اجلاس عنوان کرد.

حضرت پور در ادامه مصاحبه رادیویی به موضوع آسفالت معابر اشاره کرد و گفت: آسفالت برخی معابر شهری نیاز به مرمت دارد ولی با توجه با بارشها و سرد شدن هوا امکان نیست، اگرچه می توانیم با برخی موارد چون بکارگیری آسفالت سرد می توان تا حدی مشکل را حل کرد و از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهد هرگونه چاله شهری موضوع را با سامانه ۱۳۷ شهراری جهت بررسی و رفع مشکل مطرح نمایند.

وی با اشاره به موضوع سد معبر در برخی معابر شهری و انتقاد شهروندان در تماس های رادیویی از این مشکل، گفت:  با اجرای یک طرح ۱۵ روزه ساماندهی معابر از نظر سد معبر  به دستور بنده به معاونت خدمات شهری جهت  نظم بخشی به معابر تا پایان آذرماه با حکم قضایی مقابله می شود  و از اصناف نیز به این مهم توجه کنند که شهرداری اطلاع رسانی  این موضوع را از قبل صادر کرده است .

وی در ادامه با بیان اینکه شهر ارومیه از نظر تمیزی معابر شهری در کشور بلکه  در جهان حایز رتبه برتر است، بیان کرد:  این تمیزی معابر شهری در سایه فرهنگ بالای شهروندان و زحمت کشان مدیریت شهری ارومیه  رقم خورده است و از شهروندان درخواست کرد در جهت زیبایی هر چه بیشتر شهر و کمک به محیط زیست مقوله تفکیک زباله از مبدا را با اهمیت بشمارند .

شهردار ارومیه با اعلام اینکه در آستانه روزهای گرامیداشت چهلمین سال  انقلاب قرار داریم، گفت: جهت گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب و انتقال دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل جوان؛  فراخوان مقالات با موضوع چهلمین سال پیروزی انقلاب با عنوان چهل سال شکوه و  با همت مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه باید دستاوردهای انقلاب و سایر رویدادهای تاریخی ارومیه چون نسل کشی جیلولوق همواره باید در یادها ماندگار و جهت انتقال به نسل آینده یادآوری شود، عنوان کرد:  یادآوری تاریخ یک درس بزرگ است و نباید هیچ وقت به فراموشی سپرده و همواره باید از آن درس عبرت گرفت.

شهردار ارومیه به وحدت و همدلی  اشاره و خاطرنشان کرد:  در سایه وحدت، همدلی و تعامل شاهد رونق و آبادنی شهرهایمان خواهیم بود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات