با تدبیر شهردار کرمان، حقوق معوق کارکنان شهرداری پرداخت و به‌روز شده است


رییس شورای اسلامی شهر کرمان در دیدار اعضای شورا با استاندار کرمان:


با تدبیر شهردار کرمان، حقوق معوق کارکنان شهرداری پرداخت و به‌روز شده است/ پروژه‌های نیمه‌تمام در حال اجراست



سرویس خبر: اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان

رییس شورای اسلامی شهر کرمان در دیدار اعضای شورا با استاندار کرمان، از تلاش‌های شهردار کرمان در جهت پرداخت حقوق معوق کارکنان شهرداری و اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام، تشکر کرد.
محمد فرشاد، با بیان این‌که شورای اسلامی شهر کرمان در دوره پنجم سعی کرده با همدلی، رویکرد کارشناسانه و علمی به مسایل شهر داشته باشد، گفت: تاکنون تلاش کرده‌ایم با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر و همکاری شهردار کرمان، وظایف شهرداری به بهترین نحو انجام و مشکلات شهر و شهرداری نیز برطرف شود.
وی با اشاره به اولویت‌بندی فعالیت‌ها در شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمان گفت: پرداخت حقوق معوق کارکنان شهرداری، یکی از اولویت‌ها بود که خوشبختانه با تدبیر شهردار کرمان، حقوق کارکنان به‌روز شده است؛ ضمن این‌که پروژه‌های نیمه‌تمام شهر کرمان هم در حال اجراست.
وی افزود: دو پروژه مهم شهر کرمان شامل محورهای شرقی-غربی کوثر و مطهری که در طرح تفصیلی شهر هم دیده شده، در دستور کار قرار دارد.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به تاکید اعضای شورا بر در نظر گرفتن مسایل فرهنگی اجتماعی پروژه‌های شهری گفت: تاکید اعضای شورا این است که تمام پروژه‌های عمرانی، پیوست ارزیابی اجتماعی و فرهنگی داشته باشند؛ ضمن این‌که در پروژه‌های در دست اجرا هم تا جایی امکان دارد، این مسایل مد نظر قرار گیرد.
فرشاد با اشاره به انتخاب شهردار کرمان گفت: از بین پنج نفری که به شورای اسلامی شهر کرمان برنامه ارایه کردند، بهترین و جامع‌ترین برنامه توسط مهندس عالم‌زاده ارایه شد و درنهایت ایشان با حداکثر آرا به‌عنوان شهردار کرمان انتخاب شدند.
وی افزود: خوشبختانه طی این مدت وقتی شهرهای هم‌تراز کرمان را رصد می‌کنیم، شهردار کرمان عملکرد بهتری داشته که باید از خدمات شهردار و همکارانش تشکر کنیم.

ضرورت اجرای مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان مبنی بر تخصیص بودجه به شهرداری‌ها


محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا نیز با بیان این‌که ۷۰ درصد ساکنان روستاهای هم‌جوار کرمان و شهرهای استان از خدمات شهر کرمان استفاده می‌کنند، گفت: در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مصوب شده بود که ۱۰ درصد از بودجه تملکی استان، در اختیار شهرداری‌ها قرار گیرد و ۵۰ درصد این میزان نیز به شهرداری کرمان پرداخت شود؛ بنابراین، اگر این مصوبه دوباره اجرا شود، کمک قابل توجهی به شهرداری‌ها به‌ویژه شهرداری کرمان خواهد کرد.

کارها بر مدار کارشناسی باشد، استان به بالندگی بیشتر می‌رسد


رامین ارجمند کرمانی، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا هم با اشاره به سخنان استاندار کرمان در جلسه معارفه مبنی بر این‌که کارها باید بر مدار کارشناسی و تخصصی باشد، گفت: اگر کارها در مسیر تخصصی و کارشناسی پیش برود، شاهد بالندگی بیشتر استان خواهیم بود که با توجه به این‌که استاندار کرمان از جامعه متخصصان و دانشگاهی است، این اتفاق دور از ذهن نیست.

ساختمان‌های بافت فرسوده بیمه همگانی زلزله شوند


منصور ایرانمنش، عضو شورای اسلامی شهر کرمان هم با اشاره به مخاطراتی که شهر و استان کرمان را به‌ویژه در زمینه زلزله تهدید می‌کند، گفت: با توجه به این‌که بافت فرسوده کرمان آسیب‌پذیر است، باید تدبیری اندشیده شود تا تمام خانه‌های این محدوده از شهر، از بیمه همگانی زلزله برخوردار شوند.
وی هم‌چنین بر سرعت‌بخشیدن به اجرای پروژه فاضلاب شهر کرمان تاکید کرد.

برای مشکلات بهداشتی حاشیه‌نشینان چاره‌اندیشی شود


ماه‌بانو معصوم‌زاده، رییس کمیسیون بهداشت و سلامت شورا هم با بیان این‌که بسیاری از سیاست‌های بهداشتی می‌تواند از استان کرمان شروع شود و نباید منتظر اجرای این سیاست‌ها در سایر استان‌ها و یا پایتخت باشیم، به مشکلات بهداشتی ساکنان حاشیه شهر کرمان اشاره کرد و گفت: باید در خصوص حل مشکلات بهداشتی حاشیه‌نشینان چاره‌اندیشی کنیم.
وی با تاکید بر پرهیز از موازی‌کاری دستگاه‌های مختلف اجرایی گفت: برای جلوگیری از مواری‌کاری، به اتوماسیون بین‌بخشی نیاز داریم تا از جلسات دستگاه‌های دیگر در موضوعات مختلف مطلع شویم.
معصوم‌زاده هم‌چنین با بیان این‌که باید به‌دنبال منابع پایدار برای شهر و استان کرمان باشیم، توسعه گردشگری را یکی از راه‌کارهای درآمد پایدار دانست و گفت: حمام باغ‌لله، تنها حمام چهارخزینه‌ای جنوب‌شرق آسیاست که می‌تواند به‌عنوان یک نقطه گردشگری جذاب برای شهر کرمان جذب درآمد داشته باشد.

پاساژسازی، کارآفرینی و اشتغالی در پی ندارد


علی بهرامی، نایب رییس شورا و رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان هم با بیان این‌که متاسفانه سیاست‌گذاری‌ها در کرمان به سمت ایجاد فروشگاه‌ها و پاساژهای سنتی پیش می‌رود، گفت: در این راستا سرمایه‌گذار، درصدی پول وارد می‌کند، پول‌های خُرد مردم را جمع می‌کند و پول بیشتری خارج می‌کند؛ درنهایت مغازه‌های خالی در شهر کرمان برجا می‌ماند که هیچ کارآفرینی و اشتغالی در پی ندارند.
وی افزود: باید ببینیم تاثیر کارکرد بناها در حال و آینده شهر کرمان چیست و بر آن اساس تصمیم بگیریم.

ضرورت استفاده از ظرفیت بانوان


زهرا ایرانمنش، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا هم با اشاره به کم‌رنگ شدن مسایل اخلاقی در دانشگاه‌ها، بر پرداختن به مشکلات مختلفی که در دانشگاه‌ها وجود دارد، تاکید کرد.
وی هم‌چنین با بیان این‌که چرا کرمان باید با این حجم زیاد حضور اتباع افغانی روبه‌رو باشد، گفت: وجود اتباع بیگانه در کرمان، مشکلاتی برای این استان ایجاد کرده که باید برای آن چاره‌اندیشی کنیم.
ایرانمنش هم‌چنین تصریح کرد: پرداختن به موضوع بانوان در کرمان، فقط در حد شعار است و علی‌رغم ظرفیتی که بانوان کرمانی دارند، از این ظرفیت در پست‌های مدیریتی استفاده نمی‌شود؛ ضمن این‌که در زمینه مراکز فرهنگی و تفریحی برای بانوان نیز با کمبود مواجه هستیم.

ضرورت ترسیم نقشه مدون برای توسعه گردشگری


سیدمحمدرضا میرحسینی، رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا هم با بیان این‌که با توسعه گردشگری، دغدغه و نگرانی اصناف برطرف می‌شود، گفت: توسعه گردشگری، در اشتغال‌زایی تاثیرگذار است؛ بنابراین، باید در این زمینه نقشه راه مدونی ترسیم کنیم.
وی به دغدغه‌های فعالان گردشگری اشاره کرد و گفت: علی‌رغم ظرفیت‌های کرمان در زمینه گردشگری، اما این شهر و استان از برخی امکانات حداقلی برخوردار نیست.
میرحسینی به برقراری پروازهای خارجی، به‌عنوان یکی از خواسته‌های فعالان گردشگری اشاره کرد.
وی هم‌چنین گفت: یکی از مشکلات گردشگری این است که کرمان را خوب معرفی نکرده‌ایم.

مشارکت شهروندان و صنوف، لازمه داشتن بودجه واقعی در شهرداری


حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه، منابع پایدار و حقوقی شورا نیز با بیان این‌که هیچ‌وقت رابطه علمی بین برنامه و بودجه شهرداری کرمان حاکم نبوده است، گفت: در شورای پنجم تلاش شده نظم و چارچوبی به بودجه شهرداری کرمان داده شود.
وی با اشاره به تحقق بودجه در شهرداری کرمان گفت: در شش‌ماهه نخست امسال، حدود ۴۷ درصد از بودجه شهرداری محقق شده است؛ بنابراین، با شرایطی که در زمینه بودجه شهرداری داریم، امکان رساندن کرمان به جایگاه واقعی‌اش وجود ندارد.
چناریان با بیان این‌که تاکنون لوایح عوارضی شهرداری، با نگاه سلیقه‌ای مصوب می‌شده است، تصریح کرد: بسیاری از عوارض صنوف کرمان، از شهرهای رفسنجان و سیرجان کمتر است.
وی مشارکت همه‌جانبه ازسوی شهروندان و صنوف مختلف را لازمه داشتن بودجه واقعی و همه‌جانبه در شهرداری کرمان را دانست.

ضرورت سرعت‌بخشیدن به بهره‌برداری از آرامستان جدید


علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری شورا هم با بیان این‌که تمام شهروندان با خدمات شهری سر و کار دارند، گفت: در خدمات شهری، با موضوعات مختلفی روبه‌رو هستیم، اما یکی از مهم‌ترین موضوعات، آرامستان کرمان است؛ چراکه مسجد صاحب‌الزمان (عج‌الله‌فرجه) جای زیادی برای دفن اموات ندارد؛ بنابراین، آرامستان جدید باید هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.
وی افزود: تامین آب و برق، از مشکلات آرامستان جدید است که برای تامین آب، مجوز حفر دو حلقه چاه به شهرداری کرمان داده شده، اما با توجه به اعتبارات محدود شهرداری کرمان، برای تامین برق آرامستان با مشکل مواجه هستیم.
رییس کمیسیون خدمات شهری شورا هم‌چنین با اشاره به مصوبه دولت در سفر استانی رییس‌جمهور به استان کرمان مبنی بر پرداخت ۵۰ میلیارد تومان ازسوی دولت به شهرداری کرمان برای سرعت‌بخشیدن به پروژه‌های شهری کرمان، خواستار پیگیری این مصوبه شد.

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۰۵۵.JPG
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here


لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات