نشست کارگروه محیط زیست و خدمات عمومی مدیران کل روستایی استانداریها تشکیل شد
مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور از تشکیل بیست و چهارمین نشست کارگروه محیط زیست و خدمات عمومی مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداریها در روز ۱۲ آذر از سوی این سازمان به میزبانی استانداری قزوین خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، اشکان جعفرکریمی با بیان این خبر در زمینه محورهای تشکیل این جلسه کارگروه مذکور گفت: ارائه گزارش بهرهگیری از سامانه GPS در نظارت بر عملکرد ماشینآلات دهیاریها توسط استانداری گیلان، بررسی پیشنویسهای بخشنامه ساماندهی پایگاههای آتشنشانی و شیوهنامه جذب نیروهای داوطلب برای پایگاههای آتشنشانی و بررسی فرآیند جمعآوری اطلاعات محلهای دفن پسماند روستایی، موضوعاتی بود که به عنوان دستور جلسه پیرامون آنها بحث و تبادل نظر شد.
وی در زمینه مصوبات این جلسه اظهار کرد: اصلاح پرسشنامه جمعآوری اطلاعات محلهای دفع پسماند و تصویب آن، بررسی و شناسایی شرکتهای فعال و دارای تجارب موفق در ارتباط با کاربرد سیستمهای GPS در ماشینآلات دهیاریها توسط اعضاء کارگروه و تهیه فهرستی از موارد لازم در این سیستم از جمله مصوبات این نشست کارگروه بود.
وی اضافه کرد: ضمناً مفاد پیش نویس های شیوهنامه جذب نیروهای داوطلب برای پایگاههای آتشنشانی و بخشنامه ساماندهی پایگاههای آتشنشانی نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و پس از انجام اصلاحات لازم، نسخه های نهایی آنها به تصویب اعضاء کارگروه رسید.
کارگروه محیط زیست و خدمات عمومی مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداریها یکی از چهار کار گروه تخصصی این حوزه است که با حضور مدیران کل استانداریهای قزوین، ایلام، بوشهر، گیلان، هرمزگان، گلستان، خراسان جنوبی و کهگیلویه و بویراحمد و به دبیری دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور تشکیل و در امور مربوط به محیط زیست و خدمات عمومی روستاها مشورتهای لازم را به حوزه معاونت امور دهیاریهای این سازمان ارائه مینماید.
لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها
نظرات