تغییر رویکرد مدیریت شهری در مواجهه با افراد دارای معلولیت در دوره  ...

تغییر رویکرد مدیریت شهری در مواجهه با افراد دارای معلولیت در دوره ...

تغییر رویکرد مدیریت شهری در مواجهه با افراد دارای معلولیت در دوره شورای پنجم

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: رویکرد مدیریت شهری در مواجهه با افراد دارای معلولیت در دوره شورای پنجم به نفع این قشر تغییر پیدا کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مسعود فیروزی در جلسه بررسی «مشهد؛ شهر دوست‌دار کودک» و «مشهد؛ شهر دوست‌دار معلولان» که با حضور نماینده ویژه یونیسف در ایران و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در محل سالن جلسات شورای شهر برگزار شد، اظهار کرد: انتخاب فردی به عنوان مشاور شهردار در امور افراد دارای معلولیت که برای نخستین بار در تاریخ مدیریت شهری صورت گرفته است، نشان دهنده این تغییر رویکرد و نگاه ویژه است.
وی با بیان این که با این حال باید از در حوزه معلولیت از گفتمان خارج شد و به کارهای عملیاتی و اجرایی برای افراد دارای معلولیت پرداخت، اضافه کرد: با وجود اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته همه دستگاه ها، در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد اماکن و مراکز موجود در شهر مشهد برای افراد دارای معلولیت نامناسب است.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی با قدردانی از پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص پیگیری برای رسیدن این شهر به شهر دوست‌دار معلولان اضافه کرد: جامعه همانند یک زیست بوم، اکوسیستمی دارد که بی‌اعتنایی به هر بخش از آن خسارت‌های زیادی را به پیکره اجتماع می‌زند.
وی با اشاره به تعریف‌های متفاوتی که از معلولیت در جهان و ایران وجود دارد، یادآور شد: بر اساس یک تعریف افراد کم‌توان و ناتوان که سالمندان نیز در این دسته قرار می‌گیرند، به عنوان جامعه هدف معلولیت به حساب می‌آید که بر این اساس بیش از ۵۰۰ هزار نفر در شهر مشهد در زمره افراد افراد دارای معلولیت قرار می‌گیرند.
فیروزی ادامه داد: براساس تعریفی دیگر افرادی که صرفا دارای معلولیت هستند در این چرخه گنجانده می‌شوند و با این احتساب شهر مشهد دارای ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار معلول است.
وی خاطرنشان کرد: با این حال شمار افراد دارای معلولیت که در شهر مشهد دارای پرونده هستند، حدود ۵۰ هزار نفر است که از ۸۰ مرکز دارای مجوز بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات