پاسخگویی به نیازهای شهروندان، نیازمند ارتباطی دوسویه و هوشمند است
معاون خدمات و محیط زیست شهری گفت: با توجه به ارتباط گسترده شهرداری با شهروندان، پاسخگویی به نیازهای آنان نیازمند ارتباطی دوسویه، مکانیزه و هوشمند است تا بتوانیم مشکلات و دغدغههای آنان را رفع کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شهرداری مشهد، خلیلالله کاظمی با اشاره به ارتباط گستردهای که شهرداری در حوزههای مختلف با امور روزمره شهروندان دارد، اظهار داشت: شهرداری بزرگترین سازمانی است که با شهروندان به صورت روزانه ارتباط مستقیم دارد. این ارتباط از بدو تولد آغاز شده و در طول زندگی افراد تداوم پیدا میکند و خدمات مورد نیاز شهروندان و پاسخگویی به درخواستهای آنان را شامل میشود.
وی افزود: با توجه به این مهم برای این مجموعه و ارتباط فشرده و شبانهروزی که با شهروندان دارد، شکلگیری یک ارتباط دوسویه، مکانیزه و هوشمند برای پاسخگویی به نیازهای شهروندان، بهبود امور و تسهیل ارائه خدمات ضروری است.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد افزود: به دلیل حجم بالای ارتباطاتی که در ارتباط با شهروندان وجود دارد، راهی جز ورود به مبحث هوشمند کردن ارتباطات نداریم تا بتوانیم در سایه آن، امور را رصد کنیم و نظارت بر کار خود و مجموعههای مرتبط را گسترش دهیم.
کاظمی ادامه داد: در این صورت خواهیم توانست میزان رضایتمندی شهروندان را ارتقا داده و پاسخ مناسبی به نیازهای آنها بدهیم. مشکلات ترافیکی در سطح شهر، بروکراسیهای اداری، معضلات زیست محیطی و مسائلی از این دست، عرصه را بر فعالیتهای اجرایی تنگ میکند. از این رو هوشمندسازی و ایجاد ارتباط مناسب در حوزههای مختلف، رویکردی ناگزیر است.
وی با اشاره به چالشهای شهر مشهد در زمینههای زیستمحیطی و نقش تحقق مفهوم شهر هوشمند در رفع آنها، به اقدامات معاونت خدمات و محیط زیست شهری در این زمینه اشاره و تصریح کرد: در چارچوب همکاری با سازمان فاوای شهرداری چند موضوع را در این خصوص پیگیری میکنیم. به عنوان مثال در حوزه تنظیف و رفت و روب، برای شفافسازی و ایجاد نظارت کامل و جامع، سیستم مبنا را راهاندازی کردیم که وضعیت و سرعت عملکرد کار در این سیستم مورد سنجش و ارزیابی قرار میگیرد؛ در زمینه فضای سبز نیز همین روند در حال پیگیری است.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد عنوان کرد: همچنین در حوزه محیط زیست شهری با توجه به این که یکی از دغدغههای اصلی شهروندان موضوع آلودگیهای زیستمحیطی مانند آلودگی هوا، آلودگی صوتی است، ارائه اطلاعات دقیق و آنلاین به شهروندان در دستور کار قرار دارد تا آنها بتوانند فعالیتها و برنامه خودشان را بر اساس این اطلاعات و دادهها تنظیم کنند که این طرح نیز از برنامههایی به شمار میرود که با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در حال انجام آن هستیم.
وی اذعان کرد: در تلاش هستیم تا با حرکت به سمت تحقق شهر هوشمند، هر اقدامی که در جهت رضایت شهروندان و بهبود عملکرد خودمان لازم است، بدون وقفه پیادهسازی کنیم.
نظرات