پاسخگویی به نیازهای شهروندان، نیازمند ارتباطی دوسویه و هوشمند است

پاسخگویی به نیازهای شهروندان، نیازمند ارتباطی دوسویه و هوشمند است

پاسخگویی به نیازهای شهروندان، نیازمند ارتباطی دوسویه و هوشمند است

معاون خدمات و محیط زیست شهری گفت: با توجه به ارتباط گسترده شهرداری با شهروندان، پاسخگویی به نیازهای آنان نیازمند ارتباطی دوسویه، مکانیزه و هوشمند است تا بتوانیم مشکلات و دغدغه‌های آنان را رفع کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، خلیل‌الله کاظمی با اشاره به ارتباط گسترده‌ای که شهرداری در حوزه‌های مختلف با امور روزمره شهروندان دارد، اظهار داشت: شهرداری بزرگترین سازمانی است که با شهروندان به صورت روزانه ارتباط مستقیم دارد. این ارتباط از بدو تولد آغاز شده و در طول زندگی افراد تداوم پیدا می‌کند و خدمات مورد نیاز شهروندان و پاسخگویی به درخواست‌های آنان را شامل می‌شود.
وی افزود: با توجه به این مهم برای این مجموعه و ارتباط فشرده و شبانه‌روزی که با شهروندان دارد، شکل‌گیری یک ارتباط دوسویه، مکانیزه و هوشمند برای پاسخگویی به نیازهای شهروندان، بهبود امور و تسهیل ارائه خدمات ضروری است.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد افزود: به دلیل حجم بالای ارتباطاتی که در ارتباط با شهروندان وجود دارد، راهی جز ورود به مبحث هوشمند کردن ارتباطات نداریم تا بتوانیم در سایه آن، امور را رصد کنیم و نظارت بر کار خود و مجموعه‌های مرتبط را گسترش دهیم.
کاظمی ادامه داد: در این صورت خواهیم توانست میزان رضایت‌مندی شهروندان را ارتقا داده و پاسخ مناسبی به نیازهای آنها بدهیم. مشکلات ترافیکی در سطح شهر، بروکراسی‌های اداری، معضلات زیست محیطی و مسائلی از این دست، عرصه را بر فعالیت‌های اجرایی تنگ می‌کند. از این رو هوشمندسازی و ایجاد ارتباط مناسب در حوزه‌های مختلف، رویکردی ناگزیر است.
وی با اشاره به چالش‌های شهر مشهد در زمینه‌های زیست‌محیطی و نقش تحقق مفهوم شهر هوشمند در رفع آنها، به اقدامات معاونت خدمات و محیط زیست شهری در این زمینه اشاره و تصریح کرد: در چارچوب همکاری با سازمان فاوای شهرداری چند موضوع را در این خصوص پیگیری می‌کنیم. به عنوان مثال در حوزه تنظیف و رفت و روب، برای شفاف‌سازی و ایجاد نظارت کامل و جامع، سیستم مبنا را راه‌اندازی کردیم که وضعیت و سرعت عملکرد کار در این سیستم مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد؛ در زمینه فضای سبز نیز همین روند در حال پیگیری است.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد عنوان کرد: همچنین در حوزه محیط زیست شهری با توجه به این که یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان موضوع آلودگی‌های زیست‌محیطی مانند آلودگی هوا، آلودگی صوتی است، ارائه اطلاعات دقیق و آنلاین به شهروندان در دستور کار قرار دارد تا آنها بتوانند فعالیت‌ها و برنامه خودشان را بر اساس این اطلاعات و داده‌ها تنظیم کنند که این طرح نیز از برنامه‌هایی به شمار می‌رود که با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در حال انجام آن هستیم.
وی اذعان کرد: در تلاش هستیم تا با حرکت به سمت تحقق شهر هوشمند، هر اقدامی که در جهت رضایت شهروندان و بهبود عملکرد خودمان لازم است، بدون وقفه پیاده‌سازی کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات