نرخ برق نسبت به ابتدای انقلاب ۷۵ درصد ارزان تر شده است /  ۲

نرخ برق نسبت به ابتدای انقلاب ۷۵ درصد ارزان تر شده است / ۲



به گزارش پایگاه خبری توانیر، در مراسمی با حضور دکتر لاریجانی رئیس مجلس و مهندس متولی زاده مدیرعامل شرکت توانیر، پست برق خنداب استان مرکزی به بهره برداری رسید.
مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی توانیر نیز در این آیین گفت: در چهار دهه اخیر جمعیت کشور ۲ و ۲ دهم برابرشده و این در حالی است که ظرفیت برقرسانی ۱۱برابر شده است.
«محمد حسن متولی زاده» اظهار داشت : در حالی که یک و نیم میلیارد نفر از ساکنان جمعیت کره زمین از نعمت برق بی بهره هستند به برکت انقلاب اسلامی پوشش برق کشور ۱۰۰ درصد است.
وی تصریح کرد : میزان مصرف برق در استان ۲۲ برابر شده که نشان از رشد و توسعه استان است و این میزان نسبت به متوسط کشوری بالاتر است.
وی با اشاره به شاخص های استان نیز بیان داشت: متوسط بخش تولید در کشور ۵۰ درصد است که این شاخص در استان بیش از ۸۲ درصد رمی باشد.
متولی زاده، میزان تلفات برق در استان را تک رقمی عنوان کرد و گفت: استان مرکزی در ۲ سال گذشته در عبور از پیک تابستان رتبه نخست را کسب کرده است.
وی، اعتبارهزینه شده برای ایجاد پست ۲۳۰ کیلووولت خنداب را یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بیش از ۹۵ درصد تجهیزات برق ساخت داخل است و در خصوص وضعیت برق به لحاظ کادر فنی و ساخت تجهیزات جای هیچ گونه نگرانی نیست و کشور به خودکفایی رسیده است.
متولی زاده با اشاره به اقتصاد برق در کشور نیز اظهار داشت :نرخ برق  در سال جاری نسبت به ۴۰سال گذشته ۷۵درصد ارزان ترشده است.
وی اضافه کرد: در استان مرکزی ۶۸۰هزار مشترک برق خانگی وجود دارد که متوسط صورتحساب خانوارها ۱۵۰هزار ریال است که بیانگر رعایت الگوی مصرف در استان است.
این مسئول با اشاره به ظرفیت بند ' و' تبصره ۵ بودجه ۹۷عنوان کرد: بیش از ۸۵۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات تولید کنندگان برق پرداخت شده که ۷۰۰ هزار میلیارد ریال آن سهم نیروگاه ها است و در بودجه ۹۸نیز این موضوع پیش بینی شده است.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شرکت توانیر گفت: بیش از ۸۰ درصد ظرفیت پست ۲۳۰ کیلوولت لجور را مس و آلومینیوم تشکیل داده است.
وی با اشاره به شاخص های سودآوری بورس در سال ۹۶و ۹۷اظهار داشت: مس ۱۲۰درصد ، فولاد ۲۱۰ درصد، سرب و روی ۲۸۰درصد است و این در حالی است که سهام نیروگاه دماوند ۱۴درصد، عسلویه ۷۰درصد بوده است که باید با همت نمایندگان بتوان خدمات مطلوب تری به مردم ارایه داد.
حدود ۷۰۰ هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد که انرژی الکتریکی مصرفی آنان از طریق ۱۶ هزار دستگاه ترانسفورماتور، ۲۰ هزار کیلومتر شبکه و ۴۵ پست فوق توزیع تامین می شود.
برپایه این گزارش امروز پنجشنبه ۱۸ بهمن ماه ، رئیس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر به دعوت مشترک نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و مجمع نمایندگان به استان مرکزی سفر کرد.
استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که دو کرسی آن متعلق به اراک، کمیجان و خنداب است.

لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات